پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

فوم پلی اتيلن

فوم پلی اتيلن نوعي از انواع فوم سبك مي باشد . این محصول به نام پلی فوم یا فوم پلی رولی نیز نامیده می شود. این نوع از فوم تركيبی از پلي اتيلن فشرده و حبابهای ريز هواست و از انواع فوم های سلول باز می باشد. خصوصیات ويژه فوم پلي اتيلن ان را مبدل به  يكي از بهترين ابزار ايزولاسيون و  عايق سرما و برودت، حرارت، رطوبت و صدا نموده است. اين محصول به نام هاي مختلف مانند فوم پلی اتيلن، فوم زير فرش، فوم قالی، فوم موكت ، فوم بادوم زمينی و فوم رول بسته بندي نيز ناميده مي شود.  فوم پلی اتيلن عمدتا به شکل فوم رولی در ضخامت های مختلف بین ۱ تا ۲۰ میل تولید می گردد. البته پلی فوم به جز شکل رولی و توپی در اشکال ورقه ای، میله ای و لوله ای نیز تولید میشود. فوم پلی اتیلن کاربردهای زیادی در صنایع ساختمانی و ساخت ساز ، تولید قطعات ، بسته بندی و غیره دارد. برای خرید فوم پلی اتیلن با قیمت کارخانه با مشاورین نوین فوم تماس حاصل فرمایید.
 برای خرید فوم پلی اتیلن در ضخامت های مختلف به قیمت عمده و کارخانه با شماره های نوین فوم تماس بگیرید.

فوم رولی رنگی

ساختار و انواع

 فوم پلی اتيلن از پلی اتيلن سبك با تزريق گاز غير سمي توليد مي شود. نوین فوم به عنوان تولید کننده فوم پلی اتیلن از آخرین تکنولوژی ها و بهترین مواد مصوفی اولیه استفاده میکند. اين فوم ها به شكل رول هاي بزرگ و در عين حال سبك توليد شده و عرضه مي شود. فوم رولی به صورت معمول به صورت بي رنگ و يا سفيد توليد ميشود ولي امكان توليد اين محصول در رنگ بندي هاي ديگر نيز وجود دارد.
پلی اتیلن (PE)،یکی از انواع پلیمر های سبک و منعطف است، که  با پلیمریزاسیون گاز اتیلن C2H4  تشکیل می شود. پلی اتیلن از انواع رایج پلیمر های مصرفی می باشد که برای ساخت انواع فوم مصرفی در لوازم  خانگی، تجاری، کشاورزی وصنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و خود با توجه به ساختار پلیمری دارای انواع متفاوتی است که همین تفاوت دلیل بر جامعیت استفاده از پلی اتیلن می باشد.
ضخامت رول فومي پلي اتيلن بسته به كاربرد متفاوت است.فوم پلي اتيلن رولی با فوم رول ای وی نوین فوم آ که برای مصارف کفاشی و سایلنت استفاده می شود متفاوت است.  فوم پلي اتيلن پلی فوم EPE  در ضخامت هاي ١ ميلي متر تا ۱۰۰ ميليمتر (۱۰ سانت) توليد و عرضه مي گردد.

کاربرد و موارد استفاده از عایق پلی اتیلن

استفاده فوم پلی اتیلن به دلیل مقاومت و دوام بسیار بالای در شرایط جوی مختلف منجر کاربرد و استفاده آز آن در طیف وسیعی از صنایع و رسته ها شده است. فوم پلی اتیلن، به علت برخورداری از تراکم مناسب در برابر عوامل محیطی، گرما و سرما از مقاومت بسیار بالایی بهره می برد. این ویژگی ها سبب شده است که صنایع مختلف تولیدی و صنعتی به شکل ویژه به استفاده از این محصول سوق پیدا نمایند

عایق پلی اتیلن کاربرد فراوانی در بناها و ساختمان ها به منزله عایق صوتی، رطوبتی و حرارتی دارد.  این محصول به علت انعطاف پذیری مناسب حتی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل هم استفاده می شود.  بهترین گزینه برای جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی در فضای مورد استفاده می باشد. با بکارگیری عایق در کف های چوبی، زیر پارکت، سطح کف بنا، دیوار ها و پشت بام، می توان گام مؤثری در جهت کاهش هزینه ها و بهینه سازی مصرف انرژی برداشت. برای کاربرد در کانال های هوا، سیستم های تهویه هوا و برودتی نیز می تواند بسیار مؤثر و تاثیر گذار باشد. در مراکز و سوله های پرورش مرغ، این عایق جایگزین بسیار مناسبی برای پشم شیشه به شمار می رود. لوله های گاز و آب هم از مزایای این محصول بی نصیب نمانده و در طیف گسترده ای آن را مورد استفاده قرار می دهند.فوم اتیلن

برای مصارف عایق کاری در سیستم های گرمایشی محیط های مختلف و همینطور موتورخانه ها، عایق پلی اتیلن یک محصول کاربردی و بسیار مناسب محسوب می شود. ردپای این محصول در صنایع کشاورزی نیز به چشم می خورد. با پیدایش عایق از نوع پلی اتیلن و مزایای بسیار چشمگیر آن، تمایل بسیاری از حوزه های صنعتی و ساختمانی به این محصول سوق پیدا کرد. تاسیسات ساختمان و برودتی از این نوع عایق نهایت بهره را می برند. عایق پلی اتیلن به علت خاصیت ضربه پذیری مطلوب، از آسیب دیدگی لوله های آب جلوگیری به عمل می آورد. برای عایق کاری پنجره و درب، به منظور جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و غبار به فضای ساختمان و خانه می توان از این محصول به نحو مطلوب و مؤثر بهره برد. در پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی نیز از این محصول برای عایق کاری لوله های موجود در این صنعت بهره برده می شود.

خصوصیات منحصر به فرد

فوم پلی اتیلن ضمن دوام بسیار بالا، از نرمی و انعطاف پذیری قابل ملاحظه ای در بافت خود بهره می برد. نقطه عطف فوم های از جنس پلی اتیلن، مقاومت این محصول در برابر عوامل محیطی، ساییدگی و فرسودگی به حساب می آید. بر همین اساس، برای ارتقای کیفیت و دوام محصولات تولیدی، گزینه مفید و کاربردی محسوب می شود. خاصیت ارتجاعی و ضربه پذیری بالای فوم، قابلیت بکارگیری آن در حوزه های مختلف را به سهولت فراهم می سازد. با توجه به کارایی و انعطاف پذیری بسیار مناسب این محصول، به عنوان ماده اولیه باکیفیت و مرغوب برای تولید لوازم مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

تراکم و دوام فوم پلی اتیلن، حضور این محصول در ابعاد گوناگون صنعتی را به صورت یک نیاز و ضرورت مبدل کرده است. صنعت ساختمان سازی نیز بر روی این محصول حساب ویژه ای باز نموده است. برای مصارف عایق کاری، استفاده از فوم های از نوع پلی اتیلن، یک راهکار مقرون به صرفه و در عین حال بسیار کارآمد به شمار می رود. از آنجایی که امروزه توجه به مقوله صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ و حراست از منابع ارزشمند انرژی اهمیت دو چندانی پیدا نموده است، بستر و ساز و کار مناسبی برای تحقق هر چه بهتر این امر، بیش از پیش احساس می شود. صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی، قابلیت استفاده از این منابع مهم و حیاتی را برای نسل های آینده به نحو مطلوب امکان پذیر می کند. بر همین اساس، اندیشیدن تمهیدات لازم و برداشتن قدم های تاثیر گذار در این زمینه بشدت لازم و ضروری می باشد. استفاده از فوم پلی اتیلن، راهکار مناسب و کاربردی برای صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی به شمار می رود.

موارد استفاده و انواع فوم پلی اتیلن رولی

یکی از مؤثرترین و تاثیر گذارترین عایق های صوتی، رطوبتی و حرارتی، عایق فوم پلی اتیلن به شمار می رود. این عایق از فرآورده های پلیمری و نفتی می باشد که در تار و پود آن از فوم های انعطاف پذیر و با کیفیت استفاده شده است. این محصولات به صورت ورقه ای، لوله ای، رولی و پازلی تهیه و ارائه می گردند.کارخانه فوم پلی اتیلن

  • فوم بسته بندي : بسته بندي ميوه ، فوم بسته بندي شيشه و ظروف، بسته بندي انواع محصولات شكستنی و غيره
  • فوم رولی زير قالی: اين محصول در بسيار از نقاط از جمله كشور عراق به عنوان فوم زير فرش و قالی استفاده مي شود. فوم رولی قهوه ای در عراق و برخي نقاط كردستان ایران و عراق و ساير نقاط استفاده فراوانی دارد.
  • ضربه گيری  : در لوله ها، ساختمان، حمل مبلمان و اثاثيه و پلاستيك حباب دار
  • عایق حرارتی برودتی: از فوم پلی اتیلن  می توان در عایق سازی منبع انبساط و شوفاژخانه ، سیستم های گرمایش از کف ، عایق سازی سقف های ایرانیت و حلبی  ، منبع آب و اماکنی که احتیاج به عایق سازی سرمایشی و گرمایشی دارد استفاده کرد .
  • تولید محصولات مختلف مانند مبلمان، تشک های طبی و ورزشی و استفاده در صنایع خودرو سازی
  • فوم داخل پشتی و متکا
  • دیوارپوش مهد کودک ابری و ضربه گیر

برای جلوگیری از هدر رفتن و مصرف به رویه انرژی، این فوم ها بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشند. برای زیر سازی در عرصه پارکت کاری نیز این فوم ها نقش مهمی را بر عهده دارند. در صنایع مرتبط با پنجره سازی هم برای درزگیری، جلوگیری از گرد و غبار و هدر رفتن سرما یا گرما می توان از این نوع فوم نهایت بهره و استفاده را برد. نرمی و انعطاف پذیری بالای فوم های از نوع پلی اتیلن در صنایع مربوط به کیف و کفش نیز نقش برجسته و پر رنگی را ایفا می کنند. برای تولید رویه و زیره کفش، دمپایی صندل و کفی کفش، این محصولات از درجه اهمیت بسزایی برخوردار می باشند. در زمینه تولید ساک ورزشی، کیف و تولید چمدان نیز این نوع فوم کاربرد گسترده ای دارد. در عرصه ورزش نیز برای ساخت کفپوش های ورزشی و زیرسازی چمن مصنوعی می توان از این محصول بهره برد. استفاده در صنایع کشاورزی، تجهیزات بدنسازی و پزشکی و فوم درب بطری و واشر از دیگر موارد استفاده فوم پلی اتیلن محسوب می شود.

در شرکت تولیدی نوین فوم  امکان تولید فوم رول پلی اتیلن در تمام رنگ ها ابعاد و ضخامت موجود میباشد همچنین تولید جنس اصل با کیفیت و استانداردقدمت بالای ۱۰ سال و تجربه دانش تخصصی ما در این محصولات ما را در ساخت این محصولات منحصر به فرد ساخته است

مزایای پلی فوم نوین فوم

فوم رولی قهوه ای

  •  ارسال سریع انواع فوم و سایر محصولات به سراسر کشور و کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان
  • خرید مستقیم از کارخانه و قیمت بهتر با حذف واسطه ها و خرید بی واسطه
  • مشاوره رایگان قبل از خرید محصول و خدمات مشتریان
  • صداقت مشاورین فروش و کیفیت بالای محصول

نوع خاصی از این فوم پلی اتیلن نیز به عنوان فوم روکش دار المینیومی یا فوم متالایز تولید می شود. رویه این محصول با لایه ای از ورق الومینیومی پوشیده می شود.  این محصول مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب ، سرما و رطوبت دارد. نوین فوم این محصول و سایر انواع فوم پلی اتیلن ورقه ای یا رولی را به سرار کشور مانند تبریز، شیراز، مشهد، کرج، قزوین، قم، اربیل عراق و سایر نقاط ارسال می کند.

 کاربرد فوم پلی اتیلن

در حالت مایع، پلی اتیلن به عنوان یک ماده ای کار می کند که می تواند در قالب ها با ضخامت و شکل های مختلف تولید شود تا بتواند محصولات متنوع قابل استفاده را تولید کند. پلی اتیلن در فرم جامد خود، اهداف بسیاری دارد. اقلام پلاستیکی معمول عبارتند از ظروف غذا، پوشش لوازم خانگی و کیسه های زباله که از این نوع هستند.

کارایی پلی اتیلن شامل:

  • پلی اتیلن با چگالی بالا
  • پلی اتیلن با چگالی پایین

تاریخچه پلی اتیلن

پلی تیلن اولین بار توسط کشور انگلستان در سال ۱۹۳۳ بعد از مطالعات فراوان از طریق فرایند پلیمریزاسیون گاز اتیلن تولید شد و برای اولین بار در جنگ جهانی دوم به عنوان یک عایق کننده برای کابل های رادار مورد استفاده قرار گرفت. ساختار و ترکیب شیمیایی پلی اتیلن  از کنار هم قرار گرفتن واحد های مونو اتیلن شکل می گیرد. همین نحوه قرار گیری و پیوستگی باعث ایجاد تغییرات ساختاری و در نهایت ویژگی های متفاوت پلی اتیلن می شود، که می تواند در مواد صنعتی کاربرد داشته باشد ویا در بخش های دیگر مثل کشاورزی ولوازم خانگی استفاده شود.

ساختار ظاهری پلی اتیلن به شکل بلور های جامد شفاف وگاهی اوقات نیمه شفاف است و  تحت حرارت بالا دودی از خود ندارد .به طور کلی پلی اتیلن یک ترکیب شیمیایی پایداری دارد که برای تولید انواع دیگری از مشتقات کاربردی – پلیمری از ان استفاده می شود.به طور کلی  پلی اتیلن یک ماده پلاستیکی است که به لحاظ فنی به عنوان یک ترموپلاستیک شناخته می شود. یعنی  اینکه وقتی پلی اتیلن،. حرارت داده می شود به جای سوزاندن به مایع تبدیل می شود و وقتی که سرد می شود خواص یک جامد را پیدا می کند.فوم پلی اتیلن

مثل همه پلاستیک ها، یک ماده پلیمری است، که از زنجیره های طویل مولکول های یکسان تشکیل شده است. مولکول پلی اتیلن به طور خاص شامل دو اتم کربن دوتایی است که هر دو دارای دو اتم هیدروژن هستند. با توجه به ماهیت تکراری آن، پلی اتیلن می تواند فرم های ساختاری زیادی داشته باشد.یعنی می تواند با چگالی بالا یا پایین باشد و یا دارای وزن مولکولی بالا که همانطور که گفته شد کارایی های متفاوتی دارند.

تفاوت فوم های خصوصیت LDPE و HDPE چیست

دلیل تفاوت این دونوع پلاستیک، در نرمی و انعطاف پذیری است. LDPE   دارای استحکام کششی کمتر است. از سوی دیگر، زنجیره پلیمر در HDPE بیشتر خطی است و مولکول ها به هم نزدیکتر هستند، در نتیجه نیروهای بین مولکولی، ساختار “بلورین” بیشتری را تشکیل می دهند که در نهایت  HDPE دارای استحکام کششی بیشتر نسبت به LDPE است.  پلی اتیلن با چگالی بالا(HDPE) در کار های ساخت و ساز مثل لوله های تخلیه مورد استفاه قرار می گیرد و یا پلی اتیلن با چگالی پایین LDPE نرم تر و منعطف تر است و بیشتر از دیگری در ساخت فوم پلی اتیلن و فوم زبر فرش  استفاده می شود، در بسته بندی های پلاستیکی مانند کیسه های غذایی و دیگر بسته بندی های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد و پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا (UHMW) دارای برنامه های کاربردی با کارایی بالا است که در مواردی مانند دستگاه های پزشکی و جلیقه های ضد گلوله استفاده می شود.

ولی در هر صورت و طبق آنچه که گفته شد هر دو در طی این چند دهه اخیر در بین صنایع مختلف بسیار مورد تایید و پذیرش قرار گرفته اند که جای لوله های فلزی و سنتی گذشته را به خوبی گرفته اند و هزینه های کمتری را هم در بر دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و سفارش انواع فوم پلی اتیلن با شماره های تماس مشاورین نوین فوم تماس حاصل فرمایید.

پلی اتیلن با چگالی بالا(HDPE)

فوم پلی اتیلن با چگالی بالا بیشتر در زمینه ساخت انواع لوله های کاربردی مثل لوله های تخلیه مورد استفاده قرار می گیرد.دلیل استفاده این، به این دلیل است که هم انعطاف پذیر است، هم  بادوام  است و هم مقاومت شیمیایی در برابر انواع تغییرات محیطی دارد. پلی اتیلن نسبت به دیگر زیر ساخت های بتنی و پی وی سی به نظر یک محصول ایده آل است که خیلی خوب عمل کرده و حدود پنجاه سال امتحانش را در تمامی شرایط و معیار های کاربردی پس داده است.مزایای فیزیکی و عملکرد برجسته لوله پلی اتیلن با چگالی بالا( (HDPE  آن را برای لوله کشی مناسب کرده است.

مقاومت در برابر خوردگیویژگی دیگری که لوله های پلی اتیلن با مقاومت و چگالی بالا دارند، مقاومت در برابر خوردگی می باشد که بسیاری از لوله های فلزی مشکل خوردگی دارند که هزینه های زیادی را هم در بردارد. مثل لوله های آب که چه در داخل و چه در خارج از آن ها مشکل پوسیدگی وخوردگی فلزات باعث تغییرات در سیستم های آبی می شود و استفاده از لوله های پلی اتیلن که نسبت به خوردگی مقاومت بالایی دارد می تواند این مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهد و هزینه های اضافی را بکاهد.

فوم عایق

 

پلی اتیلن با چگالی پایین(LDPE)

به طور کلی این نوع پلی اتیلن از نوع قبلی پر کاربرد تر، نرم تر ومنعطف تر است و تقریبا در بسیاری از مصارف زندگی اعم از کشاورزی، صنعتی و سایر حوزه ها استفاده های زیادی را به خود اختصاص داده است. ویژگی های کلی این نوع پلی اتیلن عبارت است از:

  • مقاومت در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر انواع مواد شیمیایی و واکنش های شیمیایی
  • کم هزینه
  • پردازش توسط انواع روش های گرمانرم

این نوع فوم پلی اتیلن به خاطر نرمی و انعطاف بیش تر و همچنین به خاطر مقاومت بالا به انواع واکنش های شیمیایی برای مصارف پلاستیکی از جمله بطری های آبی، ظروف یکبار مصرف، کیسه های مواد غذایی، انواع فیلم و کاربرد های سیم وکابل بسیار مناسب است.

نوین فوم تولید کننده انواع محصولات پلی اتیلن، فوم پلی اتيلن ،  فوم های نرم و ابری در ضخامت و ابعاد مختلف می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع پلی فوم ، فوم پلی اتيلن و خرید و قیمت فوم پلی اتيلن و انواع فوم هم اکنون با مشاورین نوین فوم تماس بگیرید.

[ratings]

 

 

 

محصولات پیشنهادی