پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

فوم موس پد

موس پد می‌تواند از مواد متنوع بسیاری تولید شود. موادی مانند چوب، پارچه، فوم موس پد ، لاستیک و … اما بهترین جنس آن، موس پد فومی است. این مدل از پد موس، به جهت تماس با پوست انسان به مدت طولانی باید بهداشتی باشد تا در اثر تماس، پوست دچار حساسیت و آسیب‌دیدگی نشود. به همین علت فوم موس پد از نوع ورق فوم EVA تولید می‌شود. در ادامه به توضیح این‌که فوم EVA و ورق فوم چیست پرداخته و سپس در مورد موس پد توضیحاتی ارائه می‌دهیم. پس تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

فوم موس پد

فوم موس پد چیست؟

این فوم از جنس ای و آ EVA است که ازجمله پرمصرف‌ترین و پرطرفدارترین فوم‌های تولیدشده است. EVA انعطاف‌پذیری بالا داشته و ضد استاتیک است. همچنین این فوم بهداشتی و بدون بو بوده و مواد اولیه در تولیداتی مانند موس پد است که باید به‌صورت بهداشتی ساخته شوند.

EVA از فوم‌های عادی نیست و با آن‌ها تفاوت‌های عمده‌ای دارد. بیشتر تولیدکنندگان محصولات فومی، فوم EVA را ترجیح می‌دهند. مواد این فوم‌ها با مواد فوم‌های دیگر قابل‌مقایسه نیستند.

این فوم همچنین به نام اتیلن وینیل استات کوپلیمر نیز نامیده می‌شود. یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن، سازگاری با محیط‌زیست است (چنانچه دور ریخته شده یا سوزانده شود، به محیط‌زیست آسیب نمی‌رساند). از ویژگی‌های آن می‌توان به ضد خوردگی، ضد رطوبت، مقاومت در برابر شوک، غیر سمی، ضد آب، قابل تزریق جهت قالب‌گیری و قالب‌سازی و … اشاره نمود.

EVA نسبت به پی‌وی‌سی ارزان‌تر است، ازنظر وزنی، سبک بوده و چگالی آن کم است، به‌هیچ‌وجه در آن فلزات سنگین یافت نمی‌شود. بسیار شفاف و نرم و قابل‌انعطاف است و در مقابل حرارت مقاومت دارد. فوم فوق، در برابر مواد خورنده مانند نمک و مواد شوینده ملایم مقاومت دارد.

ورق فوم چیست؟

پس از تولید فوم، لایه‌های لعاب فوم‌های تولیدشده را از بین می‌برند و درنهایت ورق فوم‌ها به‌صورت ورق درمی‌آیند. ورق فوم ای و آ برای ساخت محصولاتی مانند زیر لیوانی ، جا سوییچی ، چسب دو طرفه زیر دستمال کاغذی و هدایای تبلیغاتی نیز به کار میرود.

موس پد فومی چیست؟

همان‌طور که میدانید، موس پد از لوازم جانبی رایانه است. این وسیله کمک می‌کند تا کارکرد موس درحرکت ساده‌تر انجام شود. معمولاً به‌صورت صفحه‌ای است که بر روی آن برآمدگی جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به مچ دست تعبیه‌شده است.

پد موس انواع مختلفی ازجمله ژله‌ای، طبی، لاستیکی و … دارد. بسیار لطیف و نرم است و چنانچه استانداردهای آن رعایت شود، دست بر روی آن هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند. معمولاً به دلیل استفاده مکرر و سایش موس بر روی آن، باید ضد سایش ساخته شود که همین‌طور هم هست. فوم موس پد نوین فوم ضد سایش، انعطاف‌پذیر بادوام ساخته می‌شوند.

موس پد فومی همان‌طور که ذکر کردیم، باید از فوم EVA تولید شود و تقریباً تمام خصوصیات این فوم در موس پد فومی حفظ شود اما در بعضی مواقع این‌چنین نیست. این محصول می‌تواند از فوم‌های دیگر نیز تولید شود ولی کیفیت آن به‌خوبی کیفیت فوم EVA نخواهد شد.

موس پد ساخته‌شده به‌وسیله فوم EVA کیفیت بالا دارد و ماندگاری آن طولانی است. همچنین بهداشتی بودن موس را نیز باید به خاطر داشت. این محصول از ورق فوم تولید می‌شود که توضیحات آن در مطالب بالا داده شد. ورق فوم‌های موس پد از ضخامت کمتری نسبت به ورق فوم‌های دیگر برخوردار است ولی تنوع رنگ بالایی دارد. برخی محصولات دیگر مانند زیر بشقابی، زیرلیوانی و بسیاری بازی‌های فکری نیز با ورق فوم EVA تولید می‌شوند.

 مشخصات موس پد فومی:

  • رنگ‌بندی‌های متنوعی دارد. ازجمله رنگ‌های فوم این محصول می‌توان به رنگ‌های قرمز، نارنجی، آبی، سبز، سفید، فسفری، سیاه، زرد، قهوه‌ای، بنفش اشاره نمود.
  • برخلاف محصولات ورزشی، خاصیت برگشت‌پذیری در این نوع فوم نیاز نیست و به همین دلیل از خصوصیات آن حذف‌شده است.
  • ضخامت آن از یک و نیم تا پنج میلی‌متر متغیر است. قابلیت تغییر ضخامت بر اساس سفارش و سلیقه مشتری دارد.
  • قابلیت چاپ بر روی موس پد وجود دارد. رنگ‌های موس پد ثابت است و با آب قابل شستن می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع فوم ، کفپوش های ورزشی مانند کفپوش لاستیکی ، تاتامی و سفارش محصولات با مشاورین نوین فوم تماس حاصل فرمایید.

[ratings]

 

محصولات پیشنهادی