پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان یا کفپوش پلی اورتان (polyurethane flooring) یکی از بهترین انواع کفپوش ورزشی می باشد. کفپوش پلی یورتان به عنوان مهمترین جایگزین‌ کفپوش‌ اپوکسی به شمار می‌آید. مزیت اصلی این کفپوش به کفپوش اپوکسی خاصیت ضد uv بودن و حفاظت در برابر اشعه ماورا بنفش می باشد. کفپوش پلی اورتان مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و از انواع مختلفی نیز تشکیل شده‌است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفپوش پلی یورتان مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و عوامل و فاکتورهای بیرونیست.از سایر مزایای این پوشش کف می‌توان به خاصیت آنتی UV، هزینه مناسب و البته کیفیت و دوام بالا اشاره کرد.

 

کفپوش پلی یورتان سالن ورزشی

کفپوش پلی یورتان چیست؟

کفپوش پلی یورتان یکی از انواع کفپوش‌های پلیمری و یکپارچه است که به‌عنوان یک پوشش محافظ و تزئینی برای کف‌های بتنی و سیمانی مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. این کفپوش استفاده زیادی در سالن های ورزشی چند منظوره، کفپوش پارکینگ های طبقاتی و کفپوش های کارخانه جات و تولیدی ها دارد. زمانی که شما کف‌های بتنی ساختمان خود را با استفاده از پلی یورتان مایع می‌پوشانید می‌توانید به‌خوبی از آنها نگهداری کرده و دوام و طول عمر این کف‌های بتنی را افزایش دهید. کفپوش‌ پلی یورتان قادر هستند تا در برابر انواع آسیب‌های فیزیکی از کف ساختمان شما محافظت کنند.

این کفپوش‌ها همچنین به‌عنوان یک لایه ضد آب نیز عمل می‌کنند تا از ترک خوردن بتن و ظاهر نامناسب کف ساختمان شما به میزان زیادی جلوگیری کنند. از جمله عملکردهای کلیدی کفپوش پلی یورتان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر لغزش
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  • مقاومت در برابر سایش
  • انعطاف‌پذیری بالا در مقایسه با سایر کفپوش‌ها
  • دوام و طول عمر بالایی که دارند

کفپوش پلی یورتان علاوه بر عملکرد بسیار خوبی که دارد دارای زیبایی ظاهری بی‌نظیری نیز می باشد. یک نکته کلیدی درباره این کفپوش‌ها این است که آنها هیچ‌گونه درزی ندارند. یک ویژگی مهم دیگر این محصولات این است که شما خیلی ساده و راحت می‌توانید آنها را به‌صورت شیب‌دار طراحی کنید تا برای تخلیه آب نیز کار شما ساده و راحت باشد.کفپوش پارکینگ پلی اورتان

چرا باید کف‌پوش‌های پلی یورتان را برای خرید انتخاب کنیم؟

از جمله مهم‌ترین مزایای کفپوش پلی یورتان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفپوش های پلی اورتان کاملا ضد لغزش هستند و به همین علت در ساختمان‌هایی که کودکان یا افراد مسن در آنها رفت و آمد دارند یک گزینه جذاب خواهند بود.
  • مقاومت بالا در برابر اشعه ماورا بنفش یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کفپوش پلی یورتان است که باعث می‌شود تا زمانی که در برابر نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند تغییر رنگ نداده و کیفیت آنها نیز از دست نرود.
  • مزیت مهم دیگر این محصول این است که کاربردهای گسترده زیادی دارد و از آن هم می‌توان برای محیط‌های خانگی و هم برای محیط‌های سازمانی و تجاری استفاده کرد.
  • این کفپوش‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که به کاهش سروصدا نیز کمک کرده و می‌توان از آنها به‌عنوان عایق صدا نیز استفاده کرد. این محصولات می‌توانند تا درجه‌ای از نویز صدا را جذب کرده و از رفتن صدا به طبقات پایین‌تر نیز جلوگیری کنند.
  • از آنجایی که این کفپوش‌ها هیچ درزی را به جا نمی‌گذارند باعث می‌شود تا از نظر زیبایی نیز بسیار جذاب باشند و این موضوع یکی دیگر از ویژگی های کفپوش پلی یورتان به شمار می‌آید.

کاربردهای کفپوش‌های پلی یورتان

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم کفپوش پلی یورتان دارای کاربردهای زیادی است و از آن هم می‌تواند در محیط‌های ورزشی، خانگی و هم در محیط‌های تجاری و به عنوان کفپوش پارکینگ یا پاساژ استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای کفپوش پلی یورتان استفاده در بیمارستان‌ها و به عنوان کفپوش بیمارستانی است. در بیمارستان‌ها لغزنده نبودن کفپوش ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است که کفپوش‌های پلی یورتان این قابلیت را به شما ارائه می‌دهند. از طرف دیگر در کارخانه‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و شما می‌توانید در محیط‌های صنعتی کارخانه نیز از این محصولات استفاده کنید.

اگر برای مجتمع تجاری یا سالن ورزشی چند منظوره خود به دنبال یک کفپوش هستید که هم زیبایی ظاهری مجتمع تجاری شما را افزایش دهد و هم مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد کفپوش‌های پلی یورتان یک گزینه جذاب و ایده‌آل برای انتخاب خواهند بود. علاوه بر این نباید فراموش کرد که این کفپوش‌ها را به‌راحتی می‌توان در محیط ساختمان مسکونی نیز اجرا کرد. همانطور که به این موضوع نیز اشاره کردیم این کفپوش‌ها می‌توانند به‌عنوان عایق صدا نیز عمل کرده و از رفتن صدای طبقات بالا به طبقات پایین‌تر نیز به میزان زیادی جلوگیری کنند.

انواع کفپوش پلی یورتان

آشنایی با انواع کفپوش پلی یورتان به شما کمک می‌کند تا بتوانید از میان سیستم‌های متنوعی که برای اجرای پلی یورتان در کف ساختمان شما وجود دارند بهترین گزینه را برای این کار انتخاب کنید. از جمله انواع مختلف این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلیفاتیک پلی یورتان: این نوع از انواع کفپوش‌های پلی یورتان یک گزینه بسیار جذاب برای مناطقی به شمار می‌آیند که در معرض نور خورشید قرار دارند. این محصولات دارای مقاومت بسیار بالاتری در مقایسه با سایر کفپوش‌های پلی یورتان در برابر اشعه ماورا بنفش هستند و به همین علت نیز آسیب کمتری در چنین محیط‌هایی به آنها وارد می‌شود.
  • کفپوش‌های پلی یورتان به کار رفته با غلتک و اسکاج از دیگر انواع سیستم‌های پلی یورتان به شمار می‌آیند که پیاده‌سازی و اجرای آنها بسیار ساده و راحت است.
  • اگر به دنبال کفپوش‌ پلی یورتان بسیار زیبا و جذاب هستید کفپوش‌هایی که دارای روکش‌های شفاف هستند یک گزینه جذاب برای شما خواهند بود. این محصولات علاوه بر زیبایی در برابر خراش نیز کاملا مقاوم هستند.
  • کفپوش‌هایی که به‌عنوان لاک برای کف‌های چوبی عمل می‌کنند دسته دیگری از این کفپوش‌ها هستند که امروزه دارای کاربردهای زیادی هستند.
  • کفپوش‌های پلی یورتان بر پایه سیمان یکی دیگر از انواع این کفپوش‌ها هستند که نرم‌تر بوده و انعطاف‌پذیری بالاتری را به شما ارائه می‌دهند.

نصب و اجرای کفپوش‌های پلی یورتان

اولین نکته‌ای که باید درباره نصب کفپوش پلی یورتان بدانید این است که چنین اقدامی حتما باید توسط یک تیم کارشناس و حرفه‌ای انجام شود. استفاده از کفپوش‌های اپوکسی و نصب آنها ساده‌تر از کفپوش‌های پلی یورتان است که باید به این موضوع دقت داشته باشید. پلی یورتان به رطوبت بسیار حساس است و کوچک‌ترین رطوبتی در زمان نصب می‌تواند باعث واکنش شیمیایی شدید شود. علاوه بر این شما باید رطوبت موجود در جو را نیز در زمان نصب این کفپوش‌ها در نظر بگیرید.اجرای کفپوش پلی یورتان

معمولا سنباده زدن کفپوش پلی یورتان نیز دارای چالش‌های مخصوص به خود است و این کار را نمی‌توان به همین سادگی‌ها انجام داد. یکی از چالش‌های جدی در زمان نصب این محصولات در حین اجرای کفپوش‌های شفاف پلی یورتان خواهد بود. این کفپوش‌ها معمولا با کشش سطحی مشکل زیادی دارند و آنها به کوچک‌ترین گرد و غبار نیز حساس هستند. به همین علت نیز حتما باید این فرایند اجرا توسط یک تیم متخصص انجام شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد.

از طرف دیگر پلی یورتان‌های سیمانی نیز خیلی سریع خود را می‌گیرند و برای نصب و اجرای آنها سرعت عمل از اهمیت زیادی برخوردار است.

کاربرد کفپوش پلی اورتان

در بخش‌های قبلی درباره برخی از مهم‌ترین کاربردهای کفپوش پلی یورتان صحبت کرده و توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. حال باید بدانید که علاوه بر این کاربردهای رایج امروزه کفپوش‌های پلی یورتان را می‌توان در بسیاری از صنایع مختلف نیز استفاده کرد که از جمله این صنایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاسیسات غذایی و نوشیدنی: معمولا کفپوش پلی یورتان در کارخانه‌های مرتبط با صنایع غذایی که در معرض اسیدهای لاکتیک قرار دارند انتخاب ارجح‌تری هستند. کفپوش‌های اپوکسی در این موقعیت‌ها ممکن است دچار خوردگی و زرد شدن شوند.
  • کفپوش برای پارکینگ‌های چند طبقه: این فضاها نیازمند کفپوش‌هایی هستند که انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشند، بادوام بوده و به‌صورت ضدآب عمل کنند. از طرف دیگر مقاومت در برابر سایش و لغزش نیز از دیگر ویژگی‌های موردنیاز در این محیط‌هاست که کفپوش‌های پلی یورتان پارکینگی  این ویژگی‌ها را در کنار یکدیگر به شما ارائه می‌دهند.
  • اتاق‌های انجماد و سردخانه‌ها: خاصیت ارتجاعی که این مدل از کفپوش‌ها دارند باعث می‌شود تا آنها یک گزینه جذاب برای کفپوش‌های سردخانه‌ها باشند. در این محیط‌ها دمای محیط ممکن است به -۳۰ درجه سانتی گراد نیز برسد که کفپوش‌های پلی یورتان مقاومت کافی در این زمینه را دارند.
  • کفپوش پلی یورتان سالن های ورزشی فوتسال، والیبال و ..: برای کفپوش سالن های ورزشی چند منظوره از این کفپوش استفاده فراوانی می شود. از این جمله می توان به کفپوش سالن فوتسال، کفپوش سالن والیبال، بسکتبال، هندبال و …. اشاره کرد.
    کفپوش پلی یورتان صنعتی

قیمت کفپوش پلی یورتان

برای اجرای انواع کفپوش‌های پلی یورتان یکی از نگرانی‌های اساسی که ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید مربوط به قیمت کفپوش پلی یورتان است. با توجه به کیفیتی که این محصولات به شما ارائه می‌دهند می‌توان انتظار داشت که قیمت آنها در مقایسه با کفپوش‌های اپوکسی کمی بالاتر باشد. با این حال این موضوع اصلا جای نگرانی ندارد. با توجه به طول عمری که این کفپوش‌ها دارند شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که خرید و استفاده از آنها از نظر اقتصادی کاملا برای شما به‌صرفه خواهد بود.

البته باید توجه داشته باشید که عوامل و فاکتورهای زیادی روی قیمت انواع کفپوش پلی یورتان تاثیرگذار خواهد بود که از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند سازنده کفپوش: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت این کفپوش‌ها برندی است که آن را تولید کرده است. هرچه برندهای محبوب‌تر را برای خرید انتخاب کنید به همان میزان می‌توانید انتظار قیمت بالاتری را نیز از محصولات داشته باشید.
  • نوع کفپوش‌های پلی یورتانی که انتخاب کرده‌اید نیز عامل مهم دیگری است که روی قیمت آن تاثیرگذار است.
  • نحوه نصب و اجرا: برخی از محیط‌ها دارای پیچیدگی زیادی برای نصب و اجرای پلی یورتان هستند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا هزینه‌های نصب و اجرای این محصولات افزایش پیدا کند.
  • متراژ محیط: هرچه متراژ محیط بیشتر باشد هزینه نصب و اجرای آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

در صورتی که شما هم به دنبال لیست قیمت کفپوش پلی یورتان و لیستی از هزینه‌های نصب و اجرای این محصولات هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات سایت نوین فوم نیز در این زمینه استفاده کنید.

راهنمای خرید و نصب کفپوش پلی یورتان

برای خرید کفپوش پلی یورتان شما باید به چند نکته کلیدی و مهم دقت داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به خرید و اجرای این کفپوش‌ها کنید. برای خرید کفپوش پلی یورتان شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در قدم اول متراژ و نوع محیطی که قصد دارید این کفپوش‌ها را در آن اجرا کنید را مشخص کنید. برای این کار بهتر است که حتما از یک تیم کارشناسی و متخصص کمک بگیرید تا بتوانید به درستی اندازه‌گیری کرده و جنس محیط را مشخص کنید.
  • در گام بعدی باید یک برند معتبر و خوب را برای خرید انواع مدل‌های کفپوش پلی یورتان انتخاب کنید. برای دریافت مشاوره در این زمینه نیز می‌توانید از خدمات مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.
  • در قدم بعدی نیز باید نوع کفپوش را تعیین کرده و سپس از طریق یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید محصولات موردنیاز خود کنید.
  • برای اجرا نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما فرایند اجرا را به یک تیم نصب متخصص واگذار کنید.کفپوش سالن ورزشی چند منظوره

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره کفپوش پلی یورتان پاسخ دهیم.

کفپوش پلی یورتان بهتر است یا کفپوش‌های اپوکسی؟

پاسخ این سوال کاملا به شرایط محیط شما و نیازهایی که دارید بستگی دارد؛ ولی به طور کلی کفپوش‌های پلی یورتان معمولا عملکرد بهتری در مقایسه با کفپوش‌های اپوکسی دارند و می‌توانند مقاومت، استحکام و البته انعطاف‌پذیری بالاتری را به شما ارائه دهند.

قابلیت عایق رطوبتی بودن کفپوش پلی یورتان به چه معناست؟

برای تولید و ساخت پلی یورتان از یک غشای ضد آب استفاده می‌شود که باعث می‌شود تا آب نتواند در آن نفوذ کند. به همین علت نیز این محصولات نه‌تنها در برابر آسیب‌های شیمیایی و آتش‌سوزی مقاوم هستند؛ بلکه دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت نیز هستند.

سخن پایانی

کفپوش پلی یورتان یکی از بهترین انواع کفپوش‌های موجود در بازار است که دارای مقاومت و طول عمر بالایی است، انعطاف‌پذیری زیادی را به شما ارائه می‌دهد و از نظر ظاهری نیز بسیار زیبا و جذاب است. در صورتی که شما هم به دنبال خرید و اجرای این کفپوش‌های پلی یورتان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات مجموعه ما در این زمینه بهره‌مند شوید. برای این کار کافی است که از طریق سایت اقدام به ثبت سفارش یا تماس با کارشناسان ما کرده و از خدمات ما در این حوزه نهایت استفاده را ببرید.

محصولات پیشنهادی