پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

کفپوش بیمارستانی

کفپوش بیمارستانی یا کفپوش درمانگاه یکی از انواع کفپوش اداریست که به وفور در کف مراکز درمانی و بیمارستان ها استفاده می شود. این کفپوش عمدتا از جنس کفپوش پلی یورتان است یا با رویه پی وی سی و زیره فوم در ضخامت های ۲ الی ۷ میلی متر تولید می شود. شرکت نوین فوم تولید کننده و ارایه کننده کفپوش بیمارستان، کفپوش مطب پزشکان، کلینیک و مراکز درمانی می باشد.

کفپوش درمانی و بیمارستانی در دو مدل ساده و آنتی باکتریال تولید می شود. نوع ساده در راهروها و اماکن عمومی بیمارستان ها و کلینیک ها و کفپوش مطب پزشکان و کفپوش بیمارستانی آنتی باکتریال بیشتر در اتاق عمل و اتاق استریل آزمایشگاه استفاده می شود. امکان تولید این کفپوش در رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارد. قیمت این محصول بسیار رقابتیست و با استانداردهای جهانی مطابق بهترین نمونه های دنیا تولید و برای تجهیز اماکن و مراکز درمانی ارایه می گردد. یکی از ضروریات در ساخت و طراحی فضای داخلی شرکت ها ، بیمارستان های تخصصی، اورژانس ها، درمانگاه ها، ادارات  و مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی می باشد. کارخانه جات تولید کننده  بسته به نوع و محل استفاده اقدام به تولید کفپوش مناسب برای آن بیمارستان یا مرکز درمانی می نمایند. این کفپوش ها، می توانند در انواع مختلف با رنگ ها و شکل های گوناگون تهیه و تولید شده و برای نصب و استفاده در بیمارستان ها به کار گرفته شوند.

شرکت های فعال در این زمینه، با دادن لیست قیمت کفپوش بیمارستانی، همچنین دادن قیمت کفپوش رولی بیمارستانی، و در بعضی از شرکت ها، کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی، سعی در شفاف سازی قیمت ها و جذب مشتریان با دان قیمت مناسب می نمایند.  در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع کفپوش بیمارستان که در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد آشنا کنیم و به توضیح محاسن و معایب هرکدام از آن ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

کفپوش بیمارستانی

انواع کفپوش بیمارستانی

کفپوش بیمارستانی، در انواع مختلفی به صورت ساده و آنتی باکتریال ساخته و تولید می شود. در ادامه به چند نمونه از این کفپوش ها اشاره می کنیم و با ارائه توضیحاتی درباره محاسن و معایب هرکدام از آن ها می پردازیم. همچنین کفپوش بیمارستان در اتواع تک لایه و چند لایه تولید می گردد. به این دلیل که در تولید نوع تک لایه، از مواد پرکننده بیشتری استفاده می شود و مقدار PVC مورد استفاده در تولید این کفپوش ها کمتر است، قیمت این کفپوش ها در مقایسه با انواع دیگر مانند کفپوش سالن ورزشی ارزان تر است. ارزانی قیمت کفپوش تک لایه باعث افزایش تعداد مشتریان این دسته از کفپوش ها در مقایسه با سایر انواع می شود. این کفپوش ها خصوصا در مراکز دولتی که قادر به خرید کفپوش های گران قیمت با میزان PVC بالا نیستند، استفاده می شود. هرچه میزان PVC استفاده شده در تولید کفپوش ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالا تر می باشد.

در لایه زیرین کفپوش بیمارستان چند لایه از فوم نرم ای وی آ استفاده شده است، این کفپوش ها دارای استاندارد اکوستیک با قابلیتی بالا در حدود ۲۱دسی بل می باشند. استفاده از این نوع کفپوش ها، در اتاق استراحت بیماران، ایستگاه های پرستاری، سالن سمینار، اتاق استراحت پرسنل و پزشکان و … بسیار رایج می باشد.همچنین به دلیل تنوع رنگ و رنگبندی این محصول  استفاده از آن ها در مراکز بیماران آلزایمری، بسیار مفید می باشد.

سایر موارد استفاده

  • کف خانه بازی کودک در زیر تجهیزات مهدکودک و وسایل بازی
  • کفپوش اتاق عمل و اورژانس
  • کفپوش اداری و شرکت ها
  • کفپوش درمانگاه و کلینیک
  • کف سالن های ورزشی چند منظوره

خصوصیات کفپوش بیمارستانی تک لایه

در تولید این نوع کفپوش ها و دیگر انواع کفپوش ها، معمولا از PVCبه همراه فیلر یا پرکننده استفاده می شود. فیلر ها یا پرکننده ها می توانند از مواد مختلفی باشند. البته امروزه استفاده از گچ، شن و دانه ریزه ها، به علت ارزان بودن، بیشتر در تولید این کفپوش ها استفاده می شود.

کف پوش بیمارستان

محاسن کفپوش های تک لایه

به این دلیل که در تولید کفپوش بیمارستانی تک لایه، از مواد پرکننده بیشتری استفاده می شود و مقدار PVC مورد استفاده در تولید این کفپوش ها کمتر است، قیمت این کفپوش ها در مقایسه با انواع دیگر پایین تر بوده و این قیمت مناسب باعث افزایش تعداد مشتریان این دسته از کفپوش ها در مقایسه با سایر کفپوش ها می شود. این کفپوش ها خصوصا در مراکز دولتی که قادر به خرید کفپوش های گران قیمت با میزان PVC بالا نیستند، استفاده می شود. هرچه میزان PVC استفاده شده در تولید کفپوش ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالا تر می باشد.

معایب کفپوش های تک لایه

  • به این دلیل که در تولید کفپوش درمانگاه تک لایه، از مواد پرکننده یا فیلر به مقدار زیاد استفاده می شود، سطح این کفپوش ها، به راحتی خش پذیر بوده و با کشیدن یک جسم سخت و یا نوک تیز روی آن، به آسانی خراشیده می شود. همچنین به این دلیل که در تولید این کفپوش ها، از موادی به نام پلی یورتان(PUR)، برای آنتی باکتریال کردن سطح این کفپوش ها استفاده می شود، و چون فقط سطح رویی آن آنتی باکتریال است، پس از خش افتادن و خراشیده شدن، بایستی این کفپوش ها تعویض گردند. زیرا در صورت عدم تعویض، کفپوش به جای جلوگیری از انتقال بیماری، خود عامل انتقال بیماری های قارچی و باکتریال خواهد شد.
  • برخی از شرکت ها، در هنگام تولید این کفپوش ها، روی آن ها از پولیش و یا واکس استفاده می کنند که کاری اشتباه می باشد. بر روی کفپوش بیمارستانی ساخته شرکت های دیگر از کلماتی همچون No polish یا  No Wax استفاده شده است. این موضوع به این معناست که در تولید این کفپوش ها نباید از پولیش یا واکس استفاده کرد. بنابراین با توجه به این توضیحات، بهتر است از این نوع کفپوش ها، در فضاهایی استفاده شود که از درجه اهمیت نظافت کمتری برخوردار باشد. به عنوان مثال درون راهرو های بیمارستان ها، یا قسمت های اداری بیمارستان ها که میزان آلودگی در آن جا کمتر می باشد. از استفاده از این کفپوش ها
    داخل اتاق های بستری بیماران،  بخش های مراقبت های ویژه و اتاق عمل باید تا حد امکان اجتناب نمود.
  • نقطه ضعف دیگر کفپوش بیمارستانی تک لایه، این است که این کفپوش ها، به دلیل ترکیب با مواد پرکننده، و استفاده زیاد از مواد پرکننده در تولید این کفپوش ها، دارای رنگ واضحی نبوده و معمولا کدر هستند. این کفپوش ها، به مرور زمان و در اثر رفت و آمد زیاد، چرک گرفته شده و کاملا تیره و کدر می شوند و این چرک ها اصلا پاک نمی شوند و حالت کدری و کثیفی روی این کفپوش ها به همان حالت باقی می ماند. البته در برخی از شرکت های معتبر جهانی، در زمینه تولید کفپوش های بیمارستانی، مثل شرکت Gerflor، با اشعه UV و لیزر و مواد پلی یورتان کاملا سطح کفپوش ها را پوشانده و منافذ و خلل موجود در سطح کفپوش ها به طور کامل پوشانده می شود. این عمل باعث می شود که این کفپوش ها، دیگر جرم گرفته و کثیف نشوند و به همان حالت باقی بمانند.

کفپوش بیمارستانی چند لایه، و محاسن و معایب این کفپوش ها

این کفپوش ها، از نظر تکنولوژی تولید آن ها، به دو گروه تقسیم بندی می شوند:

  • کفپوش های چند لایه طرح پرینت
  • کفپوش های چند لایه باه همراه لایه رویی که از جنس PVC خالص می باشد

در تولید کفپوش پی وی سی بیمارستانی، مراحل زیر طی شده و کفپوشی زیبا و با کیفیت تولید می شود:

  • ابتدا یک لایه فوم، به عنوان لایه زیرین این کفپوش ساخته و پرداخته می شود تا سایر قسمت ها بر روی این لایه سوار شوند.
  • پس از این مرحله، کاغذ پرینت شده، که حاوی طرح کفپوش بیمارستانی می باشد، روی لایه زیرین سوار می شود.
  • سپس برروی کاغذ پرینت شده، یک لایه محافظتی از جنس PVC قرار گرفته که قطر آن در حدود ۰٫۵تا ۰٫۷ میلی متر می باشد.

محاسن کفپوش بیمارستانی چند لایه طرح پرینت

  • به این دلیل که در زیر این کفپوش ها، از یک لایه فوم استفاده شده است، این کفپوش ها دارای استاندارد اکوستیک با قابلیتی بالا در حدود ۲۱دسی بل می باشند. استفاده از این نوع کفپوش ها، در اتاق استراحت بیماران، ایستگاه های پرستاری، سالن سمینار، اتاق استراحت پرسنل و پزشکان و … بسیار رایج می باشد.
  • به این دلیل که این نوع کفپوش بیمارستانی، دارای رنگ بندی می باشد، استفاده از آن ها در مراکز بیماران آلزایمری، بسیار مفید می باشد.
  • معایب کفپوش بیمارستانی چند لایه طرح پرینت
  • استفاده از رویه PVC با قطر کم روی این محصول، باعث می شود که این محصول آسیب پذیر باشد و نباید از این نوع کفپوش در مناطقی از بیمارستان که تردد بالایی دارند، مثل راهروهای بیمارستان ها استفاده گردد.
  • اگر روی این کفپوش خط و خش ایجاد شود، پس از مدتی، محل های آسیب دیده، گرد و خاک محیط را جذب کرده و منظره زیبای کفپوش را خراب می کنند.کفپوش درمانگاه

کفپوش درمانی چند لایه، با لایه رویی PVC خالص

در تولید این نوع از کفپوش های بیمارستانی، از بالاترین و بهترین تکنولوژی استفاده می شود. این امر باعث شده است که این نوع کف پوش، به یکی از بهترین و کارآمد ترین کفپوش ها در مراکز درمانی تبدیل گردد. در تولید این کفپوش ها، از سه لایه مختلف، همراه با اشعه ماوراء بنفش و لیزر استفاده می شود. در زیر این کفپوش یک لایه لاستیک با خاصیت ضد رطوبت قرار می گیرد. سپس یک ورق پشم شیشه برای حفظ تعادل و متعادل کردن ضریب انقباض و انبساط لایه های رویی و زیرین استفاده می شود. در مورد لایه رویی این کفپوش نیز از PVC  خالص به قطر یک میلی متر استفاده می شود که دارای مقاومت بالایی می باشد.

محاسن کفپوش چند لایه، با لایه رویی PVC پی وی سی خالص
  • در این نوع کفپوش آنتی باکتریال به دلیل استفاده از PVC با ضخامت بالا همراه با اشعه UV و لیزر، این نوع کفپوش از جذب آب و رطوبت در امان می ماند. عدم جذب آب به نوبه خود سبب جلوگیری از تکثیر قارچ ها و باکتری ها و عوامل بیماریزای بیمارستانی می شود.
  • محلول های رنگی که در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود، مثل بتادین، در صورتی که روی این کفپوش بیمارستانی بریزد، هیچ تاثیری روی این کفپوش نخواهد داشت و حتی هاله رنگی نیز ایجاد نشده و به راحتی پاک می شود.
  • به این دلیل که در سطح رویی این کفپوش بیمارستانی، از PVC خالص استفاده شده است، این کفپوش بسیار محکم بوده و دارای استحکام و مقاومت بالا می باشد، که آن را در برابر خط و خش و خراشیدگی حفاظت می کند. این موضوع سبب شده است که این کفپوش، به دلیل مقاومت بالای آن، در مکان های پرتردد و شلوغ بیشتر استفاده شود.
  • یکی دیگر از محاسن این نوع کفپوش بیمارستانی آنتی باکتریال، عدم استفاده از فیلر یا پر کننده در تولید این کفپوش ها می باشد که ظاهری روشن، با وضوح بالا به این کفپوش می دهد.
  • با تاباندن اشعه ی UV و لیزر، به سطح رویی این کفپوش، در هنگام تولید این محصول، این کفپوش خاصیت تجزیه قارچ و باکتری و دیگر عوامل بیماریزای بیمارستانی را پیدا می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره و قیمت کفپوش تاتامی ، کفپوش گرانولی و کفپوش بیمارستانی آنتی باکتریال با مشاورین نوین فوم تماس حاصل فرمایید. نوین فوم تولید کننده و ارایه دهنده طیف وسیعی از محصولات لاستیکی ، فوم و پلاستیک می باشد. جهت دریافت مشاوره بیشتر درباره قیمت و خرید این نوع محصول و سایر محصولات مانند کفپوش گرانولی ، فوم ورق تی و سایر محصولات با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

محصولات پیشنهادی