پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

عایق فوم گرمایش از کف

فوم XPE یا فوم پلی اتیلن مشبک xpe پر بازده ترین نوع عایق فوم گرمایش از کف می باشد. این محصول نوعی از انواع فوم پلی اتیلن می باشد. انواع مختلفی از عایق فوم گرمایش از کف در بازار وجود دارند و تولید می شوند. فوم XPE  در ضخامت هاي ۳ تا۳۵ ميل به صورت رول، و ۴۰ تا۱۲۰ ميل به شکل ورفه ای و تخته های فومی و در دانسيته هاي ۳۰ تا ۲۰۰ توليد می گردد. برای استفاده بهینه در سیستم های لوله کشی کف توصیه می شود حداقل از ضخامت ۲۰ میل به بالا و دانسیته ۳۰ به بالا استفاده کرد. امروزه با توجه به فراگیر تر شدن استفاده از سیستم گرمایش از کف در ساخت ویلا و آپارتمان ها و واحدهای مسکونی نیاز مبرمی به عایق فوم گرمایش از کف استاندارد و مناسب وجود دارد.عایق فوم گرمایش از کف XPE که از جمله فوم های کراسلینک به شما می رود مناسب ترین نوع این عایق فومی می باشد.فوم گرمایش از کف xpe

گرمایش از کف نوعی سیستم گرمایش منازل و فضاهای داخلیست که به دلیل مزایای بسیار در سالیان اخیر جایگزین و رقیبی جدی برای شوفاژ و بخاری شده است. ممکن است از برخی افراد شنیده باشید که سیستم گرمایش از کف ممکن است جواب ندهد و یا نتواند به مرور زمان گرمای مطبوع و به اندازه کافی تولید بکند. یکی از دلایل این موارد استفاده از فوم غیر استاندارد می باشد. برای استفاده بهینه از این سیستم بسیار مهم است که از فوم عایق استاندارد و مناسب برای اجرای این سیستم استفاده کنید.

خصوصیات فنی عایق فوم گرمایش از کف

  • مورد استفاده: عایق کف ساختمان
  • ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین و بهینه
  • دارای فرمول سلول بسته
  • جلوگیری از انتقال حرارت، برودت و رطوبت
  • دانسیته ۳۰-۲۰۰ kg/m3
  • مانایی فشاری: زیر ۲۰%
  • ضریب هدایت حرارتی: ۰٫۰۳۳ w/mk
  • میزان جذب آب: ۰٫۰۳ kg/m2
  • استحکام کششی: ۰٫۰۳ map
  • تحمل حرارتی: ۹۰
  • کند سوز و مقاومت تخریبی بسیار بالا
  • قابل رویه شدن با آلومینیوم و سایر روکش ها

اگر به فکر اجرای سیستم گرمایش از کف با گرمای مطلوب هستید قدم اول استفاده از فوم استاندارد می باشد. عدم استفاده از فوم استاندارد باعث هدر رفت انرژی و کاهش حرارت می باشد. این محصول در ضخامت های ۵ تا ۳۵ میل و با دانسیته یا چگالی ۲۰ تا ۴۵ تولید و عرضه می شود. با استفاده از فوم رولی xpe می توانید سیستم گرمایش از کف را به بهترین شکل اجرا و حرارتی مطبوع و یکپارچه را بدون کوچکترین هدر رفت انرژی داشته باشید.

مزایای فوم رولی XPE

انواع دیگری از فوم پلی اتیلن و فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف و همچنین فوم پلی استایرن برای سیستم های گرمایش از کف استفاده میگردند. یکی از مهمترین مزایای عایق فوم گرمایش از کف XPE رولی نسبت بخ سایر مدل ها مانند فوم پلی اتیلن متالایز و فوم یونولیتی شانه تخم مرغی این است که ضریب هدایت فوم رولی ایکس پی ای در طول سالیان ثابت است و در گذر زمان هیچ تغییری نخواهد کرد. بر خلاف این مدل ضریب هدایت حرارتی فوم های شانه تخم مرغی بعد از ۵-۶ سال تغییر میکند و این مسئله بازدهی سیستم گرمایش از کف را به طرز چشمگیری کاهش و ضمنا باعث افزایش و هدر رفت انرژی مورد نیاز خواهد شد. ضمنا سلول بسته بودن فوم XPE و خاصیت کراسلینک این نوع فوم باعث به حداقل رسیدن هدر رفت حرارت و دستیابی به مطبوع ترین و بهینه ترین حرارت از کف با پایداری و دوام بسیار بالا میگردد.فوم گرمایش کف

روکش فلزی یا آلومینیومی عایق فوم گرمایش از کف:

اگر فوم شما از جنس xpe کراسلینک باشد تا حد زیادی از استفاده از رویه الومینیومی بی نیاز هستید. لوله های یک سری ارتعاشات گرم از خود تولید میکنند. برای انعکاس حرارت و بهینه سازی ۱۰۰ درصد می توانید فوم کراسلینک را به صورت متالایز سفارش دهید تا کاملا عایق باشد. در صورت تمایل به هزینه کرد کمتر می توانید فوم متالایز را سفارش دهید که در اصل فوم پلی اتیلن معمولی با رویه آلومینیومی میباشد. توجه داشته باشید که استفاده از فوم معمولی ممکن است هزینه را در هنگام اجرا کاهش دهد ولی باعث افزایش هزینه انرژی و بازدهی پایین سیستم گرمایش از کف در زمان استفاده میگردد. برای اجرای لوله کشی گرمایش از کف استاندارد و اصولی پیشنهاد ما به شما فوم رولی ۲۰ میل یا ۲۵ میل می باشد. اگر محیط شما سردسیر است می توانید از دانسیته های بالای ۳۰ و دارای روکش الومینیومی یا به اصطلاح متالایز شده استفاده فرمایید. 

به دلیل نیاز به گرمایش کافی و جلوگیری از هزینه های اضافی مانند نصب رادیاتور یا استفاده از زنت و … استفاده از فوم استاندارد هر چه هوای منطقه سردتر باشد اهمیت بیششتری دارد. از این رو در مناطق سردسیر و کوهستانی شدیدا توصیه میکنیم که حتما از فوم XPE رولی استفاده شود . برای خرید فوم XPE رولی ساده یا متالایز با مشاورین فروش نوین فوم تماس حاصل فرمایید.

محصولات پیشنهادی