پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر

تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر چیست؟

کفپوش تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر نوین فوم نوعی از تشک تاتامی است. این کفپوش بر اساس استانداردهای جهانی صنعت فوم و از فوم نرم و ضربه گیر تولید می‌شود. همان‌طور که گفتیم این تاتامی‌ها از فوم EVA که فوم محصولات بهداشتی است، تولید می‌شود. این فوم از پرکاربردترین مواد اولیه‌ای است که در تولید انواع فوم‌های فشرده، نیمه فشرده و … استفاده می‌شود.

با توجه به این‌که تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر صرفاً باید برای محیط‌های کم وسعت استفاده شود، مکان‌هایی مانند مهدکودک‌ها، منازل، اتاق کودک، اتاق‌های مهدکودک، اتاق سالمندان و معلولین، سرویس‌های بهداشتی و … مناسب‌ترین مکان‌ها برای استفاده از تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر می‌باشد. همچنین بهتر است اتاق‌های شخصی در منزل که برای تمرینات ورزشی در نظر گرفته می‌شود، با تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر فرش شود تا از آسیب دیدن فرد در هنگام ورزش جلوگیری شود.تاتامی 50 در 50

تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر دارای رنگ‌بندی‌های متنوع است. این تاتامی‌ها امروزه به‌صورت تاتامی‌های طرح دار تولید و به بازار عرضه می‌شود. نوع طرح دار تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر برای اتاق کودک، اتاق بازی و … مناسب‌تر است.

تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر چه استفاده‌ای دارد؟

تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر، از انواع تاتامی یا تشکچه ورزشی می‌باشد که کاربردهای بسیاری دارد. تاتامی‌ها تشکچه‌ها یا کفپوش‌هایی هستند که در ابتدای پیدایش برای پوشش کف سالن‌های ورزشی استفاده می‌شدند، به‌تدریج این کفپوش‌ها یا تشکچه‌ها برای موارد دیگری نیز کاربری پیدا کردند.

به دلیل نرمی و لطافت، انعطاف‌پذیری و ضربه‌گیری برای پوشش کف اتاق کودک، کف مهدکودک‌ها، کف سرویس بهداشتی برای افراد ناتوان و کم‌توان مانند سالمندان، کودکان و معلولین و کاردرمانی کودکان مورداستفاده قرار گرفت. به دلیل برگشت‌پذیری و خاصیت ضد لغزندگی نیز برای ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی استفاده شد تا از آسیب‌دیدگی ورزشکاران در هنگام تمرین جلوگیری به عمل آید.

تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر به دلیل کوچک‌تر بودن ابعادش نسبت به تاتامی ۱۰۰*۱۰۰ سانتیمتر، در محیط‌های کوچک و فضاهای کم وسعت کاربرد دارد. چنانچه می‌خواهید فضاهایی با ابعاد پایین را به‌وسیله تاتامی فرش کنید، بهتر است از تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر استفاده کنید تا دورریز کمتری داشته باشد. چنانچه فضاهای بزرگی برای فرش نمودن در نظر دارید، بهتر است از تاتامی ۱۰۰*۱۰۰ استفاده نمایید تا هم به‌سرعت نصب شوند و هم آسیب کمتری به تشکچه‌های تاتامی وارد شود.

ویژگی‌های کلی تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر:

  • ساخته‌شده از فوم EVA (اتیل وینیل استات) با کیفیت بالا
  • می‌تواند برای هنرهای رزمی، ورزش‌های مبارزه‌ای و فعالیت‌های دیگری که نیاز به یک محیط حفاظت‌شده دارند مورداستفاده قرار گیرد.
  • یکنواختی و پایداری در سراسر تاتامی وجود دارد که دوام و مقاومت آن را تضمین می‌کند.
  • تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر، با سطح غیر لغزش عالی و سختی استاندارد، برای کاربری‌های متناسب طراحی‌شده‌اند.
  • تاتامی‌ها در برابر تشآآتش مقاوم هستند. نوعی از آن‌ها حالت ضد حریق و خود خاموشی دارند.
  • دارای رنگ ثابت در صورت استفاده صحیح، می‌باشند. در مقابل آفتاب تند و مواد شوینده قوی، مقاومت ندارند.
  • ابعاد سطح آن پوشیده شده با مواد شیمیایی مقاوم در برابر پوسته‌شدن و لغزندگی است.
  • تاتامی فدراسیونی در ابعاد ۱۰۰*۱۰۰ و به رنگ قرمز و آبی است.

توصیه‌هایی در مورد تاتامی ۵۰*۵۰:

  • ضخامت ۲٫۵ سانتیمتر تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر، برای هرگونه ورزش و فعالیتی مناسب نیست.
  • برای فعالیت‌هایی که به نظر می‌رسد سقوط مکرر دارد مانند جودو، شما باید تاتامی ضخیم‌تر مانند چهار سانتیمتری را بررسی کنید.
  • در سالن‌های کوچک با وسعت پایین، تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر برای استفاده در ورزش‌های کاراته، تکواندو، کیک بوکسینگ مناسب هستند.
  • در صورت خراب شدنِ یک طرف تاتامی، می‌توانید از طرف دیگر آن استفاده نمایید.
  • تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر باضخامت کم را برای صداگیری در زیر فرش می‌توانید استفاده کنید.

به دلیل استفاده از فوم ای وی ای در فرآیند تولید این تاتامی‌ها، آن‌ها کاملاً ازلحاظ بهداشتی ایمن هستند. بوی حاصل از آن‌ها به دلیل مواد فومی و رنگ استفاده‌شده در آن است. این مواد و رنگ‌ها به‌هیچ‌وجه سرطان‌زا نیستند و طبق استانداردهای بهداشت جهانی تولید می‌شوند.

شما می‌توانید با خاطری آسوده از آن استفاده کنید. کافی ست چندساعتی درب و پنجره اتاق محل نصب تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر را باز بگذارید تا بوی آن کاملاً از بین برود. خوب ست بدانید که این تاتامی‌ها دارای گواهی بهداشت و سلامت جهانی می‌باشند. کافی ست از فروشنده‌های معتبر خریداری شود تا تمام خصوصیات ذکرشده را داشته باشد.

تاتامی اتاق کودک فوم

چرا تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر؟

کفپوش تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر مانند تمام کفپوش‌های تاتامی، به دلیل تماس با پوست ورزشکاران به‌صورت بهداشتی تولید می‌شود. این کفپوش آنتی باکتریال است. به همین دلیل افراد، در صورت تماس با آن به بیماری‌های پوستی دچار نمی‌شوند. جهت جلوگیری از آسیب‌های جسمی ورزشکاران و کودکان و همچنین افرادی که از تاتامی استفاده می‌کنند، استانداردهای تولید بهداشتی برای تولید کفپوش تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر قرار داده‌شده است و این امر باعث شده که شیوع بیماری‌ها در بین افراد از گروه نام برده کمتر شده است.

کیفیت بالای کفپوش تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر باعث ایمنی استفاده‌کنندگان است. به همین علت این کفپوش‌ها را برای کف زمین‌هایی که افراد آسیب‌پذیر از آن‌ها استفاده می‌کنند، در نظر می‌گیرند. این کفپوش‌ها دارای سطح ساده و عاج دار هستند که از سرخوردن ورزشکاران در هنگام تمرین، سرخوردن کودکان در هنگام بازی و زمین خوردن سالمندان در هنگام راه رفتن جلوگیری می‌نماید. خاصیت ارتجاعی و برگشت‌پذیری این تاتامی‌ها به دلیل فرمولاسیون خاص فرآیند تولید آن است. این فرمولاسیون از ترکیب فوم EVA EPVM-می‌باشد.

در حقیقت به دلیل استفاده از این فرمولاسیون در این تاتامی‌ها، ضربه‌هایی که در اثر حرکات مختلف ازجمله بازی و پرش کودکان و حرکات ورزشی ورزشکاران و … بر روی آن‌ها وارد می‌شود، به زمین منتقل می‌شود. البته با تمام توان خاصیت برگشت‌پذیری که دارند، قدرت تحمل سقوط اجسام سنگین را ندارند.

کفپوش تاتامی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر نوین فوم به دلیل استحکامی که دارد، در اثر ضربات حاصل از حرکات کودکان و رزمی‌کاران، آسیب نمی‌بیند و خراب نمی‌شود. اگر در اثر مرور زمان به تاتامی‌ها آسیبی وارد شود، به دلیل پازلی بودن آن‌ها، می‌توان کفپوش‌های آسیب‌دیده را برعکس نمود و از روی دیگر آن استفاده کرد و یا این‌که آن‌ها را با کفپوش‌های جدید عوض کرد.

 

 

محصولات پیشنهادی