پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

انواع ورق فوم

آذر ۱۲, ۱۳۹۷
نوین فوم

ورق فوم فومی است که لایه‌های صابونی دو طرف آن تراشیده شده و به‌صورت ورقی باضخامت یک تا سی‌ودو میلی‌متر در آمده است. ضخامت ورق فوم‌ها بسته به نوع کاربرد آن‌ها متفاوت است. معمولاً ورق فوم در صنعت کاربرد فراوان دارد و با چگالی بالا تولید می‌شود. ورق فوم‌ها با توجه به نوع کاربردشان، در رنگ‌بندی‌های متفاوت تولید می‌شوند.

ورق فوم‌ها در انواع ورق فوم طی سازی صنعتی، طی سازی بازاری، طی ترک، میکروسل، فشرده یا ورق سخت، دوروآج سوزنی، میکروآلن، خرج کار یا فوم مبلی، طی سازی صادراتی، ورق گلسازی، ورق ورزشی تولید می‌شود که از بین آن‌ها ورق فوم‌های طی سازی توضیح داده می‌شود.

وذق فوم

ویژگی‌های ورق فوم:

محصولات  شرکت ما از مواد اولیه مرغوب تهیه می‌شود به همین دلیل دارای کیفیت بالایی است. رنگ‌بندی‌های متنوع و خاص، تولید رنگ‌های سفارشی جای رقابت را در بازار فوم برای ما باز نموده است. در ورق فوم‌ها خاصیت ارتجاعی و درعین‌حال سختی و نرمی، بر اساس نوع کاربرد متفاوت است. مثلاً در صنعت کفش سازی، خاصیت برگشت‌پذیری فوم با صنعت مبل‌سازی و کفپوش سازی کاملاً سه اندازه‌ی متفاوت است.

ورق فوم طی سازی:

یکی از انواع ورق فوم‌ها ورق فوم‌ طی سازی در انواع صادراتی، بازاری، صنعتی و ترک می‌باشد. در این مطلب قصد داریم در مورد این ورق فوم‌ها توضیحاتی خدمتتان ارائه دهیم:

ورق فوم طی سازی صادراتی:

ورق فوم طی سازی صادراتی ازجمله ورق محصولاتیست است که در صنعت به کار می‌رود. در حقیقت یکی از پرطرفدارترین ورق فوم‌های پرکاربرد در صنعت است. ورق فوم طی سازی صادراتی مواد اولیه برای بسیاری از محصولات صنعتی است.

ویژگی‌های فومهای طی سازی صادراتی، ابعاد مختلف سی میلی‌متر، صدوهشتاد سانتیمتر و صدوسی سانتیمتری دارد. رنگ‌بندی ورق فوم طی سازی، بسیار متنوع و بر اساس نوع کاربرد آن دارای رنگ‌ها خاصی است.

کاربرد ورقه فوم طی سازی صادراتی، به‌عنوان محصول اولیه در صنایع مختلفی ازجمله صنایع خودروسازی، صنایع کیف و کفش، صنایع کشتی‌سازی، صنایع هوافضا، صنایع نظامی و درنهایت تولید درزگیر و ضربه‌گیر می‌باشد.

 

 ورق فوم طی سازی ممتاز:

ورق فوم طی سازی ممتاز نیز در ابعاد و رنگ‌ها و ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند. ورق فوم طی سازی ممتاز، چگالی‌های متفاوت جهت صنایع گوناگون دارد. هر چه چگالی بالاتر باشد، خاصیت ضربه‌گیری و ارتجاعی بالاتر دارد؛ مانند ضربه‌گیر مهدکودک‌ها که از ورق فوم طی سازی ممتاز با چگالی بالا تولید می‌شود. البته این چگالی حد و اندازه‌ای دارد که بالاتر از آن و یا پائین تر از آن ممکن نیست.

از ویژگی‌های ورق فوم طی سازی ممتاز، درجه سختی آن است که بر اساس نوع کاربرد آن تعیین می‌شود و همچنین چگالی آن. البته مقاومت در برابر مواد شوینده و همچنین مقاومت در برابر آب را نیز می‌توان از ویژگی‌های ورق طی ممتاز محسوب کرد. ورق فوم طی سازی ممتاز نیز مانند ورق فوم طی سازی صادراتی در ابعاد سی میلی‌متر، صدوهشتاد سانتیمتر و صدوسی سانتیمتری تولید می‌شود.

کاربرد ورق طی ممتاز در صنایع است. صنایع متفاوتی مانند ارتوپدی، کیف و کفش، زمین شور و ضربه‌گیر، طی‌های پلاستیکی شیشه‌شور، صنایع خودروسازی و ضربه‌گیر مهدکودک‌ها از ورق فوم طی ممتاز استفاده می‌کنند.

فوم طی صنعتی:

ورق طی صنعتی همان ورق طی ممتاز است و از یک نظر متفاوت است. ورق طی صنعتی دارای خاصیت ارتجاعی بیشتری نسبت به ورق طی ممتاز است. این ورق فوم نیز در صنایع کاربرد فراوانی دارد و به‌عنوان محصول اولیه استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ورق فوم طی صنعتی مانند نوع ممتاز آن است با این فرق که مقاومت بالاتری نسبت به آب دارد و مواد شوینده کمتر در آن اثر می‌کند. ازنظر ابعاد نیز مانند نوع ممتاز است.

در مورد کاربردهای فوم طی سازی صنعتی گفتیم که ورق فوم طی سازی صنعتی به‌عنوان محصول اولیه در صنایع شناخته‌شده است. در صنایعی مانند صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی، تولید درزگیر، تولید وسایل ورزشی، صنایع حرارتی و برودتی، طی‌های زمین شور و شیشه‌شور، تولید محصولات طبی و ارتوپدی، صنایع بسته‌بندی کاربرد دارد.

حال که ورق طی‌ها را شناختیم، خوب است در مورد تشخیص ورق فوم مرغوب از نامرغوب اندکی بدانیم.

تشخیص ورق فوم مرغوب:

  • کناره‌های ورقه های فومی نباید برش‌های مشخص داشته باشد.
  • سطح آن باید هموار باشد. برای تشخیص این همواری می‌توانید دست خود را بر روی سطح شیت ها بکشید تا همواری یا ناهمواری آن با دست لمس شود. محصولاتی که سطح آن ناهمواری داشته باشد، از مواد اولیه خوبی تهیه نشده‌اند و کیفیت و دوام آن‌ها خوب نیست.
  • به‌دقت ورق فوم را بررسی کنید، اگر در سطح آن حباب مشاهده نمودید، بدانید که کیفیت خوبی ندارد و طی مراحل استاندارد تولید نشده است. با این اوصاف دوام زیادی نخواهد داشت.
  • معمولاً برای اطمینان از جنس محصول از فروشنده درخواست می‌کنند که بخشی از فوم را برش بزند. با این کار اگر ورق فوم در حال برش خرده‌ریزه داشت، جنس نامرغوب است.

برای تهیه انواع فوم و سایر محصولات مانند تاتامی ، کفپوش کودک و کفپوش گرانولی با مشاورین نوین فوم تماس حاصل فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *