پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

اهمیت ورزش در منزل

شهریور ۲۷, ۱۳۹۸
نوین فوم

ورزش در منزل از آنجایی که در حفظ و بهبود سلامتی تاثیر گذار است، می تواند مورد نظر واقع شود. بدون تردید، با گسترش و شیوع بی تحرکی و به تبع آن اضافه وزن و چاقی، اهمیت ورزش در منزل بیش از پیش نمود پیدا می کند. مقوله حفظ و ارتقای سلامت عمومی، یکی از مباحث بسیار مهم و حائز اهمیت در ابعاد مختلف زندگی انسان به شمار می رود. افرادی که حفظ و حراست از سلامت خود را جدی می گیرند، در مقایسه با سایرین از جنبه های مختلف تفاوت های چشمگیری را دارند. کسانی که به طور مستمر و منظم ورزش را در سر لوحه فعالیت های خود قرار می دهند، از لحاظ جسمانی و روانی در وضعیت بسیار مطلوب و مناسبی به سر می برند.

از سوی دیگر، مشغله های زیاد سبب فاصله گرفتن اغلب افراد با موضوع ورزش و فعالیت های جسمانی شده است. از این رو برای تامین امنیت و سلامت خود می توان اهمیت ورزش در منزل را به صورت جدی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. برای بسیاری از افراد امکان حضور پیدا کردن در سالن های ورزشی و انجام فعالیت های جسمانی مقدور نمی باشد. این دسته افراد می توانند با برخورداری از یک برنامه ریزی منسجم و منظم باشگاه را به منزل خود آورده و در فرصت های مناسب به انجام فعالیت های ورزشی مشغول شوند.

کفپوش ورزش خانگی

ضرورت و اهمیت ورزش در منزل

اهمیت ورزش در منزل و نقش برجسته و پر رنگ آن بر هیچکس پوشیده نمی باشد. در عصر حاضر، جای خالی تحرک داشتن مناسب و روی آوردن به فعالیت های ورزشی بیش از پیش در ابعاد زندگی انسان احساس می شود. عدم تحرک مناسب با گسترش و شکل گیری بسیاری از بیماری ها و آسیب ها رابطه مستقیم دارد. مهم ترین نتیجه کم تحرکی یا بی تحرکی، اضافه وزن و چاقی می باشد. با ادامه این روند ابتلای فرد به بیماری ها و مشکلات قلبی و ریوی دور از دسترس نمی باشد. بر همین اساس و به منظور جلوگیری از این مشکلات، اهمیت ورزش در منزل باید دو چندان مورد توجه واقع شود. ذکر این نکته لازم است که قسمت اعظمی از جمعیت جامعه را کارمندان تشکیل می دهند که علی رغم تمایل قلبی خود، به سبب گرفتاری های کاری قادر به انجام فعالیت های ورزشی نمی باشند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، انجام روزانه ورزش در مدت زمان بیست الی سی دقیقه، خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات و بیماری های مختلف را بشدت کاهش می دهد. از سوی دیگر، بسیاری افراد بخاطر شهریه های به نسبت بالای باشگاه های ورزشی، قید حضور در این مکان ها را می زنند. اما در این شرایط تکلیف چیست؟ بر همگان این مسئله ثابت شده است که در سنین میان سالی ابتلای افراد به بیماری های مختلف با افزایش چشمگیری همراه می باشد. بنابراین بهترین کار در این شرایط، پیشگیری قبل از درمان است. بدین منظور و برای حفظ و ارتقای سلامت خود می توان گوشه ای از منزل را به انجام فعالیت های ورزشی هر چند کوتاه اختصاص داد. بر همین اساس، موضوع اهمیت ورزش در منزل می تواند مانند یک سپر دفاعی از فرد در مقابل بیماری ها حفاظت به عمل آورد.

 

اهمیت ورزش در منزل و مزیت های تاثیر گذار آن

در شرایطی که بی تحرکی در جامعه بیداد می کند و تهدیدی جدی برای سلامت انسان ها به شمار می رود، اهمیت ورزش در منزل می تواند به عنوان یک راهکار کاربردی و مقرون به صرفه مورد استفاده قرار گیرد. با انجام ورزش در منزل دیگر نیازی به صرف هزینه های گزاف و اضافی برای خرید تجهیزات و ملزومات جهت رفتن به باشگاه های ورزشی ضرورت پیدا نمی کند. بنابراین صرفه جویی در هزینه ها و زمان، یکی از مزیت های تاثیر گذار و حائز اهمیت در این زمینه به شمار می رود. مضاف بر این، قابلیت انجام فعالیت های ورزشی در منزل در هر لحظه که فرد اراده کند امکان پذیر می باشد. انجام مستمر فعالیت های ورزشی علاوه بر تامین سلامت روحی و جسمی، افزایش عملکرد و آمادگی جسمانی فرد را با خود به همراه دارد. فارغ از اهمیت ورزش در منزل، برای انجام بهینه حرکات در محیط اختصاص داده شده، تجهیزاتی و لوازمی نیاز می شود. در این زمینه می توان به زیرانداز یوگا ، تاتامی و سایر تشک های ورزشی اشاره نمود.

زیرانداز یوگا

زیرانداز یوگا و اهمیت ورزش در منزل

در مقوله اهمیت ورزش در منزل، به عنوان یکی از تجهیزات مناسب و مفید می توان از زیرانداز مت یوگا نهایت استفاده را برد. مت یوگا با استفاده از فوم نرم و بهداشتی ای وی آ تولید و عرضه می گردد. این محصولات در ضخامت و رنگ های متنوع و متناسب با سلیقه های مختلف موجود می باشند. وزن مناسب و سبک تشک یوگا امکان استفاده از آن را در هر گوشه از منزل فراهم می سازد. نرمی و انعطاف پذیری مناسب محصول، در هنگام استفاده راحتی و آسایش را برای کاربر با خود به ارمغان می آورد. قابلیت ارتجاعی و ضخامت مناسب محصول، سبب چسبندگی و جلوگیری از لغزش آن می شود. این محصولات بر اساس استانداردهای روز به مرحله تولید می رسند. استفاده از مواد کاملا بهداشتی در بافت محصول، ضمن سازگاری با پوست بدن، هیچگونه عوارض جانبی و مواد سمی را با خود به همراه ندارد.

این محصولات کاملا مبتنی بر اصول و اهمیت ورزش در منزل مورد استفاده قرار می گیرند. راحتی و نرمی محصول در پرتو ضخامت مناسب زیرانداز محقق می شود. زیرانداز یوگا به سبب جلوگیری از انتشار بیماری ها پوستی به ویژه در هنگام تعریق بدن استفاده کننده، قابلیت شستشو و نظافت را دارد. قیمت مقرون به صرفه و بسیار مناسب این محصولات، استفاده از آن را برای اقشار مختلف جامعه امکان پذیر می سازد. استفاده از مت یوگا ضمن درک نمودن اهمیت ورزش در منزل، بر حفظ و ارتقای سلامتی نیز صحه می گذارد.

در عصر حاضر، اگرچه اهمیت ورزش در منزل همچنان نمود بارز پیدا نکرده است، اما با استفاده از تجهیزات کاملا بهداشتی و بادوام می توان یک باشگاه کوچک و بهینه را در منزل ایجاد نمود. برای جلوگیری از هجوم بیماری های مختلف و در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی انسان، اهمیت ورزش در منزل را بیش از پیش باید مورد توجه قرار داد. در سبک زندگی مناسب و مطلوب، ورزش و تحرک نقش بسزایی را ایفا می کند. بر همگان این موضوع ثابت شده است که انجام فعالیت های ورزشی خواه در منزل یا هر فضای دیگر به بهترین نحو با بی تحرکی و اضافه وزن مقابله می کند. بنابراین مناسب است که انجام فعالیت ورزشی را به برنامه روزانه خود اضافه نماییم.

مطالب مشابه

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *