پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

خصوصیات کفپوش باشگاه بدنسازی

آبان ۲۷, ۱۳۹۷
نوین فوم

نوع کفپوش باشگاه بدنسازی بسیار مهم است. اگر قصد خرید کفپوش برای سالن‌های بدنسازی دارید، موارد زیادی از کفپوش‌ها ازجمله کفپوش‌های سنگی، کفپوش تاتامی ، کفپوش گرانولی و لاستیکی و …. را می‌توانید انتخاب کنید. ولی اگر ایمنی ورزشکاران و دوام کفپوش باشگاه بدنسازی برای مهم است، گزینه‌های زیادی برای انتخاب ندارید. کفپوش‌های سنگی به‌هیچ‌وجه ایمنی لازم برای ورزشکاران را ندارند چون ضربه‌گیر نیستند. کفپوش تاتامی نیز دوام لازم برای قرارگیری در زیر دستگاه‌ها را ندارد. پس درنهایت کفپوش گرانولی برای باشگاه‌های بدنسازی مناسب است. در زیر دلایل مناسب بودن کفپوش گرانولی لاستیکی را بیان خواهیم نمود. پس تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

جنس کفپوش باشگاه بدنسازی چیست؟

کفپوش باشگاه بدنسازی، کفپوش لاستیکی یا گرانولی است. این کفپوش درحقیقت از جنس فوم‌های سلول بسته می‌باشد که درجه سختی بالا و درجه حساسیت متوسط دارد. این جنس از کفپوش‌ها به منظورهای دیگری مانند مت ورزشی، پاکت‌های کمپینگ و …  نیز به کار برده می‌شوند.

کفپوش باشگاه بدنسازی به‌عنوان کفپوش پارکی، لاستیک ضربه‌گیر باشگاه بدنسازی، لاستیک فضای باز و کفپوش گرانولی نیز شناخته می‌شوند.

نام علمی این کفپوش‌ها، پلی‌اتیلن کلرید نیتریل بوتادین لاستیک است که به‌اختصار به آن PVC / NBR می‌گویند.

کفپوش لاستیکی

خصوصیات کفپوش  باشگاه بدنسازی:

کفپوش باشگاه بدنسازی باید در عین مقاوم بودن، قابلیت انعطاف و نرمی خاصی داشته باشد. باشگاه بدنسازی به دلیل نوع تمریناتی که در آن انجام می‌شود، دارای دستگاه‌های سنگینی می‌باشد. درعین‌حال برخی حرکات هم بدون دستگاه بر روی کفپوش انجام می‌شود. کفپوش باید طوری انتخاب شود که درعین‌حال مقاومت در برابر سنگینی دستگاه، در مقابل زمین خوردن احتمالی ورزشکاران نیز به آن‌ها آسیب نرساند. کفپوش باشگاه ورزشی باید در مقابل افتادن وسایلی همچون هالترها، دمبل‌ها،وزنه‌ها و دیگر وسایل ورزشی مقاومت و برگشت‌پذیری داشته باشد. همه این خصوصیات در کفپوش باشگاه بدنسازی تولید کارخانه ما رعایت شده است زیرا هرچه کفپوش کیفیت بهتر و تناسب با باشگاه  بدنسازی داشته باشد، کیفیت کار ورزشکاران نیز بالاتر خواهد بود.

بهترین نوع کفپوش باشگاه بدنسازی:

بهترین نوع کفپوش باشگاه بدنسازی، کفپوش‌های گرانولی لاستیکی است. این کفپوش‌ها تمام خصوصیاتی که در بالا ذکر شد را در خود جا داده‌اند و در ابعاد، ضخامت‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند.

برای خرید این نوع کفپوش باشگاه بدنسازی، کافی است ابعاد باشگاه را داشته باشید تا بتوانید نسبت ابعاد کفپوش‌ها تصمیم‌گیری نمایید. البته باشگاه شما هر مساحتی که داشته باشد، بهترین گزینه کفپوش‌های بیست و سی میل هستند که محیطی ایده آل برای ورزشکاران به وجود می‌آورند. این کفپوش‌ها به راحتی در کنار هم قرار می‌گیرند و به راحتی با چسب به زمین باشگاه وصل می‌شوند. در صورتی که زمین پستی بلندی زیادی نداشته باشد، نیاز به زیرسازی ندارد.

البته می‌توانید برای کفپوش باشگاه بدنسازی از ترکیب کفپوش‌های تاتامی و کفپوش‌های گرانولی لاستیکی هم استفاده کنید. به این صورت که برای بخش‌های دستگاهی کفپوش‌های گرانولی لاستیکی و برای بخش‌های غیر دستگاهی و استفاده ورزشکاران، کفپوش تاتامی نصب کنید.

ویژگی‌های کفپوش گرانولی چیست؟

از آنجایی که بهترین کفپوش باشگاه بدنسازی در این مقاله، کفپوش گرانولی لاستیکی معرفی شده است، لازم دیدیم در مورد ویژگی‌های این کفپوش‌ها اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این کفپوش‌ها دارای ویژگی‌های زیر است.

  • مقاومت و استحکام بسیار عالی برای قرارگیری دستگاه‌های سنگین بدنسازی
  • مقاوم در برابر نور خورشید و گرما
  • مقاوم در برابر آب و خاصیت نفوذپذیری آن
  • مقاوم در برابر ضربه و درعین‌حال ضربه‌پذیری برای حفظ ایمنی ورزشکاران
  • در صورت استفاده صحیح، تغییر رنگ نخواهد داشت.
  • کفپوش‌های باشگاه بدنسازی از نوع گرانولی لاستیکی، به آسانی نصب می‌شوند.
  • به دلیل استفاده ورزشکاران همواره باید شستشو شود، شستشوی این کفپوش‌ها آسان است.
  • رنگ‌بندی کفپوش باشگاه بدنسازی بسیار متنوع است تا محیطی شاد برای ورزشکاران فراهم آورد.
  • بسته به نیاز مشتری، ضخامت‌های آن متفاوت خواهد بود.
  • در باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها، کف استخر، کفپوش باغ‌ها، حیاط، ویلا، کارخانجات صنعتی و دیگر امکان باز نیز کاربرد دارد.

Tags:

مطالب مشابه

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *