پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

کفپوش لاستیکی پارک چیست؟

اسفند ۱۳, ۱۳۹۷
نوین فوم

کفپوش لاستیکی پارک یکی از انواع کفپوش‌هایی است که برای فرش نمودن پارک‌ها استفاده می‌شود. این کفپوش‌ها از مواد اولیه ان بی آر و لاستیک  ساخته می‌شود. درصورتی‌که از شرکت‌های معتبر خریداری شود، عمر طولانی دارد. کفپوش‌های فوق، به دلیل قابلیت ارتجاعی، برگشت‌پذیری و منعطف بودنشان، جهت جلوگیری از آسیب‌پذیری مراجعین به پارک و رفاه حال آن‌ها، بهترین گزینه می‌باشد.

قبل از آنکه این کفپوش را خدمتتان معرفی کنیم، کمی در مورد انواع کفپوش‌های پارکی اطلاعات در اختیارتان می‌گذاریم.

انواع کفپوش‌های پارکی کدام است؟

کفپوش‌ پارکی سه نوع هستند، کفپوش گرانولی لاستیکی پارک، کفپوش لاستیکی پارک و کفپوش تاتامی. این کفپوش‌ها نه‌تنها مناسب فضای پارک می‌باشد، بلکه کاربردهای گوناگون دیگری نیز دارند.

مسلماً اجرای کفپوش در پارک، الزامی است. در زمین بازی پارک، کفپوش گرانولی لاستیکی و گه‌ها تاتامی مناسب‌ترین گزینه است. البته تاتامی برای پارک‌هایی که وسایل سنگین برای بازی کودکان در آن قرار گرفته یا وسایل ورزشی سنگین دارد، اصلاً مناسب نیست. کفپوش لاستیکی پارک شانه تخم مرغی

آسفالت، موزاییک، سیمان و … که از مصالح غیر قابل انعطاف هستند نیز برای زمین بازی کودکان مناسب نیستند و بسیار پرخطر می‌باشند. کودکان دارای انرژی زیادی هستند و بسیار بی‌دقت به جنب‌وجوش و بازی می‌پردازند. پس باید مکان‌های بازی آن‌ها حفاظت‌شده و دارای ایمنی بالایی باشد.

کفپوش لاستیکی پارک نوع اول:

اما خودِ کفپوش لاستیکی پارک دو نوع است. یکی از انواع آن لاستیکی می‌باشد ولی گرانول نیز در روند تولید آن به کار رفته است. به همین دلیل به آن کفپوش گرانولی لاستیکی میگویند. این کفپوش‌ها از لاستیک خام تولید نمی‌شوند بلکه از لاستیک و گرانول‌های پودر شده تولید می‌شوند که با چسب‌های مخصوص و به‌وسیله دستگاه‌های حرارتی و پرس تولید و عرضه‌شده‌اند. کفپوش لاستیکی پارک در این فرآیند، با فرمول استاندارد تولید و عرضه می‌شود.

کفپوش گرانولی لاستیکی، دارای انعطاف‌پذیری بالایی است و برای فرش کردن باشگاه‌های بدنسازی نیز استفاده می‌شود. دلیل استفاده‌این کفپوش‌ها برای باشگاه بدنسازی این است که قابلیت ضربه‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد و در مقابل وزن دستگاه‌های بدنسازی مقاومت از خود نشان می‌دهند.

این کفپوش‌ها دارای امنیت بالایی است. در برابر ضربه مقاوم و در برابر انواع وسایل سنگین، مستحکم است. کفپوش لاستیکی گرانولی در فضای باز، مقاوم است و در برابر عوامل جوی از بین نمی‌رود.

کفپوش لاستیکی پارک نوع دوم:

نوع دیگر کفپوش لاستیکی پارک انعطاف‌پذیری نسبتاً خوبی دارد ولی برای زمین بازی کودکان مناسب نیست و برای قسمت‌های پیاده روی در پارک‌ها، در زیر وسایل سنگین ورزشی و … استفاده می‌شود.

این نوع کفپوش لاستیکی پارک به‌صورت رولی یا کاشی مانند است. در هر دو نوع رولی و کاشی مانند، گرانول استفاده نمی‌شود. این کفپوش‌ها خواصی مشابه خواص کفپوش لاستیکی گرانولی دارند.

کفپوش لاستیکی پارک برای محیط باز:

پرواضح است که کفپوش لاستیکی پارک جهت فضای باز استفاده‌ای مفید دارد. تقریباً تمام پارک‌ها در قسمت پیاده روی و زمین‌های بازی کودکان در فضای باز قرار دارند. شهرداری‌ها به دلیل مقاوم بودن و به صرفه بودن این کفپوش‌ها، آن‌ها را خریداری نموده و در پارک‌ها نصب می‌نمایند تا سلامت مراجعین به پارک را تأمین نمایند.

دلیل اقتصادی بودن کفپوش لاستیکی پارک این است که این کفپوش به دلیل مقاومتی که در مقابل عوامل جوی، عوامل فیزیکی، عوامل شیمیایی دارد، دارای عمری طولانی می‌باشد. ضمن این‌که به دلیل انعطاف‌پذیری آن، از آسیب دیدن افراد مراجعه‌کننده به پارک جلوگیری می‌کند.

پس کفپوش لاستیکی پارک باید قدرت مقاومت در برابر عوامل جوی و فیزیکی ازجمله اشعه خورشید، باران و برف و … را داشته باشد که البته دارد. این کفپوش‌ها در برابر عوامل محیطی نمی‌شکنند و تَرَک نمی‌خورند، خرد و پوسیده نمی‌شوند. تمام این خصوصیات در صورتی در کفپوش لاستیکی پارک وجود دارد که از جنس مرغوب و از شرکت معتبر تهیه‌شده باشند.

خصوصیات کفپوش لاستیکی پارک:

  • مقاوم در برابر سایش زیرا در پارک‌ها در اثر پیاده‌روی، فشار پاشنه پا، افتادن اجسام و اشیاء سنگین از بین نمی‌رود و سال‌ها استحکام خود را حفظ می‌کند.
  • در برابر عوامل و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد و در برابر مواد شوینده و اسیدها، خواص خود را از دست نمی‌دهد.
  • کفپوش لاستیکی پارک باید با آب یا مواد شیمیایی شسته شود. هیچ‌گاه از شوینده‌های روغنی در شستشوی آن نباید استفاده نمود.
  • در برابر لغزندگی مقاومت می‌کند. مانع لیز خوردن کودک و بزرگسال در هنگام خیس بودن کفپوش در اثر باران، شستشو و … است
  • مقاوم در برابر حرارت بالا، برودت و دیگر عوامل جوی می‌باشد؛ بنابراین عمر طولانی در حدود ده سال و حتی در اثر نگهداری بهتر، عمر بیست‌ساله دارد.

کفپوش ایمنی مدرسه حیاط

کاربرد کفپوش لاستیکی پارک:

  • دونده در هنگام دو، به مچ و زانوها فشار زیادی وارد می‌نماید. کفپوش لاستیکی این فشار را به خود جذب نموده و مانع وارد شدن آن به دونده می‌شود. در این صورت، دونده مدت‌زمان بیشتری را بدون خستگی می‌دود.
  • کفپوش لاستیکی پارک در باشگاه‌های ورزشی از آسیب‌دیدگی عضلات و مفاصل ورزشکاران جلوگیری می‌کند.
  • پل فلزی عابر پیاده لغزندگی زیادی دارد. به‌خصوص در فصل بارندگی و سرما، کفپوش لاستیکی پارک، مانع سرخوردن عابر پیاده بر روی پل می‌شود. این کفپوش‌ها ضمناً باعث زیبایی پل‌های عابر پیاده نیز می‌شود.
  • هنگام پیاده روی در مسیرهای مربوطه، استحکام و نرمی این کفپوش‌ها مانع خستگی زودرس افراد پیاده می‌شود.
  • کفپوش لاستیکی پارک در زمین‌های ورزشی برای زیبایی زمین و همچنین و جلوگیری از آسیب‌دیدگی بسیار کارا می‌باشد.
  • این کفپوش‌ها در قسمت کف پارکینگ‌های طبقاتی مانع لغزندگی و باعث ضربه‌گیری کف پارکینگ می‌شود.
  • در کناره استخرها برای ایجاد زیبایی و همچنین جلوگیری از سرخوردن شناگران در هنگام بیرون آمدن از استخر، این کفپوش‌ها نقش مهمی دارند.
  • در محدوده اطرافِ وسایل بازی در پارک‌های آبی برای جلوگیری از لغزندگی افراد، استفاده از این کفپوش‌ها توصیه می‌شود.
  • کفپوش ایمنی حیاط مدرسه ، کفپوش گرانولی مدرسه و حیاط مهدکودک ایمنی حیاط مدرسه و مهد کودک را تامین می کند.

مزایای کفپوش لاستیکی پارک:

  • کفپوش لاستیکی پارک در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.
  • نصب این کفپوش‌ها پس از زیرسازی مختصر به سادگی قابل‌اجرا است.
  • کفپوش‌های لاستیکی پارک می‌توانند با چسب یا بدون چسب نصب شوند.
  • فاصله‌ای بین قطعات کفپوش وجود ندارد و به‌صورت یکدست در کنار هم قرارگرفته‌اند.
  • کفپوش لاستیکی پارک به دلیل وزن بالا کمتر مورد سرقت قرار می‌گیرد.
  • چنانچه قطعه‌ای خراب شود، تعمیر آن به‌سادگی و به‌سرعت انجام می‌گیرد.
  • قابلیت انقباض و انبساط این کفپوش‌ها کم است و به همین دلیل در فصول مختلف سال بین آن‌ها فاصله کمی ایجاد می‌شود.

Tags:

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *