پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

فوم آکوستیک – طریقه نصب

مرداد ۱۲, ۱۳۹۵
نوین فوم

فوم آکوستیک  نه تنها برای استودیوهای صدا و ضبط  ، بلکه به عنوان محصولی ایده آل جهت جلوگیری از نفوذ و خروج صدا در اتاق های منازل مسکونی نیز به کار میرود. اگر می خواهید  اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود را به صورت کامل در برابر صدا عایق  نمایید فوم عایق آکوستیک  بهترین نتایج را باعث می شود.

امواج صوتی از روی هر سطح سخت، از جمله دیوار عبور و نفوذ می کنند. فوم آکوستیک  این امواج صوتی را جذب می کند. خواص تصحیح  و جذب صدای عایق صوتی همچنین اطمینان خواهد داد که همسایگان شما همیشه یک خواب آرام خواهند داشت. این مراحل آسان  را برای نصب فوم آکوستیک بر روی دیوار خود دنبال کنید.

 

مرحله ۱ – اندازه گیری دقیق  دیوار (محل نصب فوم آکوستیک )

 

با استفاده از یک متر محل نصب را به صورت دقیق اندازه گیری کنید. شما ممکن است تصمیم بگیرید فوم آکوستیک را در سقف نصب نکنید، اما انجام این کار منجر به بهترین نتایج در زمینه صداگیری اتاق و ساختمان و آکوستیک شدن فضای خانه می گردد. ، هم از نظر کیفیت صدا وهم از منظر صدای قابل ارتعاش و مهندسی صوت. اندازه گیری ارتفاع و طول و عرض  اتاق برای تعیین مقدار فوم آکوستیک  صداگیر ضروری است.

 

مرحله ۲ – برش مقوا و یا پانل به اندازه دیوار

 

با استفاده از یک اره دستی  مقوا و یا پانل های دیواری  را با توجه به ابعاد اتاق خود برش دهید . تقسیم هر طرف از دیوار به چندین پانل برای سهولت نصب و راه اندازی عایق صدا ضروری است. یک دیوار به اندازه متوسط ​​را می توان به ۴ تا ۶ پانل در هر طرف تقسیم کرد. سایز برش مقوا و یا پانل صوتی دیوار  با توجه به اندازه و ابعاد محل نصب عایق صوتی امکان پذیر است. فوم ابر آکوستیک خواهد بود به هر پانل مقوا برای نصب آسان متصل شده است که البته این مقوا صرفا می تواند جهت تعیین محل نصب نیز موذپرد استفاده قرار گیرد. . انجام این کار همچنین اجازه خواهد داد که شما نصب فوم آکوستیک بدون آسیب رساندن به دیوار در اتاق خود انجام دهید.

 

مرحله ۳ – برش فوم آکوستیک

 

برش دادن و قطع فوم آکوستیک با استفاده از یک کاتر ، قیچی یا چاقو اره ای کنده کاری الکتریکی به راحتی ممکن است.برای برش فوم عایق صدا با توجه به اندازه هر یک از پنل ها. مقوا، عینک ایمنی و ماسک گرد و غبار به عنوان شما  توصیه می شود. ولی در غیر اینصورت نیز مشکل خاصی ایجاد نمی گردد.

 

مرحله ۴ – ضمیمه اسفنج به پنل

 

با استفاده از چند میخ سرپهن کوچک  می توان مقوا و فوم عایق صوت  را به دیوار متصل کرد. شیوه دیگر نصب عایق صدا که در ایران معمول می باشد چسباندن پنل های ابر آکوستیک با استفاده از چسب به دیوار می باشد. . رویه اسفنجی فوم صداگیر به طور خاص فرموله شده برای بر روی محصولات فوم و دیگر برنامه های کاربردی کشنده صدا استفاده می شود. به یاد داشته باشید برای قرار دادن یک مقدار متوسط ​​فوم رویه یا میخ سرپهن کوچک لوله در کل پشت فوم و برای جلوگیری از تضعیف اجازه دهید چسب برای حداقل ۲ ساعت قبل از اقدام و نصب عایق ها روی دیوار بماند و خشک شود.

 

گام ۵ – نصب پانل عایق صوتی به دیوار

با استفاده از چکش و میخ سرپهن کوچک،  هر پانل فوم آکوستیک به را دیوار الصاق کنید. برش قسمتی از لبه هر یک از پانل به تسهیل حذف آسان در آیندهکمک می کند. امکان شروع در گوشه پایین و یا بالای هر یک از دیوار ها وقسمت کار وجود دارد. شما ممکن است نیاز به تنظیم اندازه پانل و برش فوم درگوشه ای خاص از اتاق داشته باشید. شما می توانید از چاقوی الکتریکی کنده کاری یا قیچی برای کاهش ضخامت پانل عایق صوتی و برشکاری در این مرحله استفاده کنید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع عایق صدا ، نحوه نصب و خرید بهترین عایق صوتی دیوار و پنجره با مشاورین نوین فوم تماس بگیرید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *