پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

اهمیت و ضرورت بهره مندی از عایق کف ساختمان

تیر ۷, ۱۳۹۸
نوین فوم

عایق کف ساختمان، یک ضرورت بسیار مهم و تاثیرگذار برای فراهم آوردن آسایش در محیط بنا و ساختمان به شمار می رود. عایق کف ساختمان، برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش هزینه ها از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این محصول از جنس فوم پلی اتیلن است.  تامین گرما به ویژه در فصول سرد سال، یکی از دغدغه های مهم ساکنان یک ساختمان محسوب می شود.

در گذشته برای تامین حرارت و گرمای مورد نیاز در  فضای داخل ساختمان ، با ساختن دیوارهای عریض و بزرگ به وسیله خشت، به این امر مبادرت می ورزیدند. این موضوع نه تنها تا میزان قابل ملاحظه ای گرما را در محیط پراکنده می ساخت، بلکه در فصل های گرم سال نیز هوای مطبوع و نسبتا خنکی را به ساکنان عرضه می داشت. امروزه با استفاده از بروز فناوری های جدید و رشد تکنولوژی، نسل جدیدی از عایق های برودتی، حرارتی و صوتی برای تامین نیازهای افراد پا به عرصه وجود نهاده است. استفاده از این عایق ها فوم برای کف ساختمان در ساختمان های مسکونی و اداری تجاری ضمن کاهش وزن بنا، برودت و حرارت متناسب با فضای ساختمان را با خود به ارمغان می آورند. عایق کف ساختمان، یکی از بخش های بسیار مهم و تاثیر گذار در ساختمان محسوب می شود که نقش پر رنگی در انتقال گرما و سرما به محیط بیرون از خانه ایفا می نماید. به همین جهت، عایق کاری مناسب کف ساختمان یکی از نیازهای ضروری و الزام آور در جهت کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت محسوب می شود.

فوم عایق کف ساختمان

اهمیت و ضرورت بهره مندی از عایق کف ساختمان

عایق کف ساختمان عمدتا به شکل فوم رولی تولید میشود.این محصول یک راهکار بسیار مقرون به صرفه و گامی مؤثر و تاثیر گذاری برای جلوگیری از خارج شدن سرما و گرما به شمار می آید. همچنین نقش این عایق ها در کاهش صداهای اضافی تولید شده در محیط های شلوغ شهری را نیز نمی توان از یاد برد. برای کاهش و به حداقل رساندن مصرف انرژی در ساختمان، عایق کاری مناسب بنا بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. کف ساختمان به عنوان یکی از قسمت های تاثیر گذار در هدر رفتن انرژی و سوخت، همواره در عایق کاری از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

تغییر کف و پارکت کردن کف خانه و آپارتمان در هنگام ساخت یا بازسازی ساختمان انجام می گیرد. انتخاب و خرید صحیح عایق کف ساختمان، به میزان قابل ملاحظه ای در میزان مصرف سوخت صرفه جویی به عمل می آورد. در نتیجه این امر، هزینه های مرتبط با مصرف انرژی نیز کاهش چشمگیری پیدا می کند. عایق کف ساختمان ضمن کاهش بسیار مطلوب مصرف انرژی، در کاهش صداهای ایجاد شده از سایر طبقات نیز در نقش عایق صوتی انجام وظیفه می کند. این موضوع برای کاهش صداهای اضافی، به ویژه سر و صداهای ساکنان طبقات بالایی بسیار مؤثر و تاثیر گذار می باشد. نقش تعیین کننده انرژی در آینده جوامع بشری، افراد را بر آن داشته تا در زمینه حفظ و حراست از این منابع و مصرف بهینه آن اقدامات و تمهیدات مناسب را بکار ببندند. اقدامات مناسب در جهت جلوگیری از اتلاف بی رویه انرژی، کمک شایانی به نگهداری از این منابع با ارزش و حائز اهمیت می کند.فوم زیر پارکت لمینت

در این میان، تاسیسات و بخش ساختمان در زمینه مصرف بالای سوخت سرآمد سایر حوزه ها به شمار می روند. یکی از دلایل بسیار تاثیر گذار در مصرف بالای انرژی در بخش ساختمان، عدم استفاده از عایق کاری مناسب بنا می باشد. در این زمینه حدود نیمی از مصرف انرژی به وسیله کف ساختمان هدر می رود. اگرچه دیوارها نیز در این مورد از عوامل تاثیر گذار محسوب می شوند، اما قسمت های کف ساختمان در موضوع اتلاف انرژی نقش بسزایی را ایفا می نمایند. به همین جهت، استفاده از عایق کف ساختمان مناسب و با کیفیت، علاوه بر پیشگیری از مصرف بی رویه سوخت، یکی از اقدامات بسیار مهم در جهت حفظ منابع انرژی و کاهش هزینه های ایجاد شده در این زمینه به حساب می آید. بر همین اساس، نمی توان اهمیت و نقش عایق کاری را در مورد مصرف بهینه و صرفه جویی در میزان مصرف سوخت نادیده گرفت. اگر عایق کاری بنا و ساختمان با عایق مناسب و با کیفیتی انجام نگیرد، سبب هدر رفتن بالغ بر دو سوم انرژی مصرفی در آن محیط می گردد. اضافه بر این، تعادل دمای مناسبی در محیط ایجاد نمی شود. پایداری، حفظ دما و جلوگیری از اتلاف سوخت از هدف های مهم و تاثیر گذار در ساخت و ساز به شمار می رود. به همین منظور استفاده از عایق با کیفیت و مرغوب ضمن نگهداری حرارت و گرما مخصوصا در فصل های سرد، آسایش و راحتی ساکنان ساختمان را نیز به نحو مطلوب تامین می سازد.

 

نکات مفید و کاربردی در مورد عایق کف ساختمان

استفاده از عایق کف ساختمان، علاوه بر افزایش بار گرمایی فضای مورد نظر، کاهش چشمگیر مصرف انرژی را نیز با خود به همراه دارد. با استفاده از عایق با دوام و مناسب در فصل زمستان، فضای ساختمان به سهولت گرم مانده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف می نماید. در فصل تابستان هم این محصولات سبب جلوگیری از وارد شدن گرما و حرارت زیاد به خانه می گردد. در نتیجه ساکنان ساختمان از افزایش دما دچار کلافگی و گرما زدگی نمی شوند. به همین جهت، عایق کف ساختمان مناسب و باکیفیت باید از یک سری ویژگی ها در ساختار خود بهره مند باشد.فوم رول کف زیر پارکت

این محصول برای کارایی مطلوب تر باید از دوام و مقاومت مناسبی بهره ببرد. همچنین در برابر حریق و مواردی این چنینی از مقاومت مطلوب بهره مند باشد. در مواد اولیه استفاده شده در این عایق ها نباید هیچگونه مواد سمی و مضر بکار رفته باشد. در برابر وزن و فشار نیز قابلیت حفظ حالت اولیه خود را دارد. عایق باکیفیت در مقابل عوامل محیطی مقاوم بوده و دچار چروک و خوردگی نمی شود. امروزه متناسب با فناوری های روز، نسل جدیدی از عایق کف ساختمان به مرحله تولید رسیده است که ضمن نرمی و انعطاف پذیری مناسب، به عنوان یک راه حل بسیار کاربردی و مؤثر برای کاهش مصرف انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان نمونه می توان عایق های فوم و پلی اتیلن را نام برد. انتخاب و خرید عایق کف ساختمان و پلی فوم باید متناسب با شرایط آب و هوایی و جوی منطقه مورد استفاده صورت گیرد. بکارگیری عایق در مناطق شمالی کشور علاوه بر کیفیت مرغوب و مناسب، باید ویژگی ضد رطوبت و ضد آب را نیز داشته باشد. چرا که در این مناطق به خاطر شرایط جوی بارانی، عدم لحاظ نمودن این ویژگی ها ممکن است مشکلات جدی را برای بافت ساختمان و ساکنان آن به وجود آورد.

جهت خرید عایق فومی کف و زیر فرش و موکت ، فوم رول ، فوم سایلنت و زیر پارکت و انواع فوم رول و پلی فوم قهوه ای ، سفید و رنگی با مشاورین نوین فوم تماس حاصل فرمایید.

مطالب مشابه

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *