پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

فوم تشک از چه نوع فومی است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۷
نوین فوم

فوم تشک ازجمله فوم‌های سلول بسته است. این محصول مانند سایر انواع فوم  دارای گازهایی است که در بین مواد مایع و جامد محبوس شده است. فوم تشک در واقع نوعی از فوم پلی اتیلن با امکان برگشت پذیری بالاست. به همین علت فوم تشک نرم و انعطاف‌پذیر می‌باشد. بسته به این‌که تشک برای چه محلی قابل‌استفاده است، قابلیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری آن متفاوت خواهد بود. فوم‌های پلی اتیلن کاملاً ضد حساسیت هستند و در تولید آن‌ها از مواد بهداشتی و غیر سمی استفاده می‌شود.

ابعاد فوم تشک به نوع کاربرد آن‌ها بستگی دارد. معمولاً ضخامت آن از یک میلی‌متر تا ۱۲ سانتیمتر است. از بین این ضخامت‌ها مناسب‌ترین ضخامت از چهار سانتیمتر شروع می‌شود. رنگ فوم تشک می‌تواند بسیار متنوع باشد.فوم تشک برای تشک‌های کشتی، تشک‌های طبی، تشک‌های بیمارستانی، تشک تخت خواب که معمولاً به خوشخواب معروف است و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد. در این مطلب قصد داریم در مورد فوم تشک و خصوصیات آن اطلاعاتی خدمتتان ارائه کنیم. چنانچه مایل به دریافت این اطلاعات می‌باشید تا انتهای مطالب ما را همراهی نمایید. فوم نرم

فوم تشک مناسب برای تشک طبی چه خصوصیاتی دارد؟

انتخاب صحیح جای خواب و تشک مناسب، می‌تواند در زندگی روزانه ما دنیایی از تفاوت ایجاد کند. هنگامی‌که به دنبال یک تشک خوب و مقرون‌به‌صرفه می‌باشید، معمولاً تشک فومی یا تشک پلی فوم یک انتخاب عالی است.

به‌منظور اطمینان از طول عمر آن، بهتر است از یک فوم ضخیم‌تر برای تشک خواب شبانه استفاده کنید. تشک‌های پلی فوم یا فوم پلی اتیلن به‌عنوان یک‌راه حل جهت خواب بهتر، توصیه می‌شود. هنگام انتخاب تشک، سفتی و سختی و همچنین حالت ارتجاعی فوم تشک را آزمایش کنید تا دچار دردهای استخوانی نشوید.

تشک‌های طبی مناسب، آن دسته از تشک‌هایی هستند که ارگونومیک هستند و فنر ندارند. تشک‌های فنردار بعد از مدتی خاصیت خود را از دست می‌دهند. در بهترین تشک‌های طبی به‌جای فنر از فوم فشرده استفاده می‌شود. این فوم‌ها حالت ارتجاعی خود را سال‌های سال حفظ می‌کنند و پس از استفاده، مجدد به حالت اولیه برمی‌گردند.

استفاده از این فوم فشرده تشک ، باعث حذف فشار از ستون فقرات می‌شود. جریان خون را به‌طور طبیعی به گردش درمی‌آورد و درد کمر و پشت را کم می‌کند. به این طریق خواب طولانی‌تر می‌شود و هورمون خواب، هورمون استرس را کم می‌کند.

فوم تشک در تشکهای فومی، باعث تنفس تشک شده و به دلیل الاستیسیته بالا و ضد حساسیت بودنشان، باعث آرامش در هنگام خواب می‌شوند. تنفس تشک باعث تعادل گرما و سرما در فوم تشک شده و این دمای متعادل به تشک منتقل می‌شود.

فوم هوشمند چیست؟

فوم تشک هوشمند که به آن مموری فوم هم می‌گویند، از ماده‌ای به نام پلی اورتان تولید می‌شود. این فوم در تشک‌های تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود زیرا پلی اورتان خاصیت ارتجاعی و کشسانی را باهم در خود دارد. این دو خاصیت باهمدیگر، باعث حالت گرفتن تشک تا چند لحظه می‌شود. فشار بدن را کم می‌کند و فرم بدن را به خود می‌گیرد. به همین دلیل باعث کم شدن درد عضلانی می‌شود. حالت گرفتن این فوم تشک، باعث شده که آن را فوم هوشمند یا مموری فوم نام‌گذاری کنند.فوم تشک

فوم تشک ژیمناستیک و کشتی

این فوم‌ها جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی ورزشکاران استفاده می‌شود و کاملاً با تشک‌های ورزش‌های رزمی متفاوت است. فوم تشک ژیمناستیک و تشک کشتی، نباید خیلی نرم و انعطاف‌پذیر باشد و همچنین نباید ضخامت آن زیاد باشد. در ضمن برعکسِ این حالت‌ها نیز برای استفاده ژیمناست‌ها و کشتی گیران خطرناک است. در زمان انتخاب این تشک‌ها باید دقت کامل به عمل‌آورید تا دچار آسیب‌دیدگی نشوید.

نکاتی در مورد  تشک‌های کشتی و ژیمناستیک

فوم تشک‌های ژیمناستیک و کشتی باید نرمی متوسط داشته باشند. سبک بوده و سفت نباشند. ضخامت این فوم‌ها باید متناسب با ورزش ژیمناستیک و کشتی در نظر گرفته شود. ضربه‌پذیری بالا داشته باشند که هنگام پرش و یا پرت شدن بر روی آن، فوم حالت ضربه‌پذیری خود را حفظ کند. فوم تشک ژیمناستیک

این تشک‌ها باید شوک واردشده را تحمل نماید. حالت لغزندگی باید به صفر برسد تا خیس شدن تشک به‌وسیله عرق ورزشکار باعث لیز خوردن ورزشکاران نشود. در حقیقت فوم تشک در این ورزش‌ها باید از نوع غیر لغزنده باشد. فوم تشک ورزشکاران در این زمینه‌های ورزشی، باید بر اساس سن آن‌ها انتخاب شود تا از آسیب‌دیدگی هنگام ورزش جلوگیری کند.

کاربرد فوم تشک در صنایع گوناگون

این فوم به دلیل ارتباط با بدن انسان، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، بهداشتی بوده و بنابراین اکثراً در صنایع تشک و مبلمان کاربرد دارد. ازجمله کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • در تولید انواع تشک‌ ورزشی و کفپوش ایروبیک که تمام کف سالن ورزش را می‌پوشانند. در ورزش‌هایی مانند کشتی و ژیمناستیک و مشابه آن‌ها.
  • در صنعت مبلمان که مربوط به مبلمان اداری است و باید جنبه طبی نیز داشته باشد. به دلیل استفاده طولانی‌مدت کارمندان در حالت نشسته، این فوم‌ها بسیار مناسب می‌باشد.
  • در صنعت تولید تشک بیمارستانی و طبی و صنایع پزشکی و ارتوپدی و کفپوش برای کاردرمانی کودک کاربرد فراوان دارد.
  • در صنعت تشک خواب مانند تشک‌های خوشخواب نیز کاربردهای زیادی دارد. به‌خصوص به‌جای فنر در تشک‌های فنری بسیار استفاده می‌شود.

نوین فوم تولید کننده انواع محصولات فومی و لاستیکی ، کفپوش گرانولی و تجهیزات یوگا و ورزش رزمی و تاتامی می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین نوین فوم تماس حاصل فرمایید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *