پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

قیمت عایق صوتی ساختمان:

دی ۲۳, ۱۳۹۷
نوین فوم

قیمت عایق صوتی ساختمان‌ها بستگی به نوع آن‌ها و درجه کیفیتشان دارد. امروزه مواد گوناگون به‌عنوان عایق صوتی به بازار عایق‌ها راه پیدا کرده است. عایق‌های صوتی جدید، با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید علمی تولید می‌شوند و دیگر کمتر خبر از عایق‌های سنتی هست. عایق‌های سنتی در صورت وجود نیز قدرت مبارزه با تکنولوژی و فن‌آوری عایق‌های جدید را ندارند.

همان‌طور که اشاره  کردیم، قیمت عایق صوتی ساختمان، بر پایه نوع مواد اولیه مصرفی جهت تولیدشان، درجه کیفیت، نوع کاربری آن‌ها و بسیاری از موارد دیگر تعیین می‌شود. نمی‌توان خرید عایق صوتی را به خاطر قیمت آن حذف کرد. به دلیل سروصداهای مزاحم در دنیای امروز، هر ساختمانی نیاز به عایق صوتی در اجزای مختلف ساختمان دارد. حال آن ساختمان اداری باشد یا مسکونی. معمولاً در ساختمان‌ها غیر از عایق حرارت و برودت، عایق نم و رطوبت، عایق صدا و صوت نیز به کار می‌رود. عایق‌های صوتی را آکوستیک می‌گویند. درصورتی‌که مکان اطراف شما پرسروصداست یا شما برای دیگران ایجاد سروصدا می‌کنید، بهتر است به فکر عایق صوتی یا آکوستیک نمودن محیط ساختمانتان و صداگیری دیوار باشید.

در این حالت، بهتر است انواع عایق صوتی را بشناسید و بنا به نیاز خود، آن‌ها خریداری نمایید. در این مطلب انواع عایق صوتی را شرح داده‌ایم که می‌تواند در انتخاب عایق صوتی ساختمان به شما اطلاعات بدهد.

قیمت عایق صوتی ساختمان:

  • قیمت عایق صوتی ساختمان فوم آکوستیک سه‌بعدی: این عایق صوتی با اشکال متنوع و سه‌بعدی، بسیار زیباست، طوری که می‌توان از آن در دکوراسیون نیز استفاده نمود. فوم آکوستیک را در محل کار، منزل، اتاق استودیو در خانه استفاده می‌کنند. معمولاً بین ۳۵ تا ۵۰ دسی‌بل مانع عبور صوت و بین ۳۵ تا ۸۰ دسی‌بل، جذب‌کننده صوت است. ضخامت این فوم بین سه تا هفت سانتیمتر متغیر است. قیمت عایق صوتی ساختمان از نوع فوم آکوستیک، بر اساس نوع و رنگ و کاربرد آن متفاوت است و بهترین راه برای اطلاع از قیمت، تماس با کارشناسان ماست.
  • قیمت عایق صوتی ساختمان درب ضد صدا چرمی: این عایق صوتی برای درب استودیوها، ادارات و محیط‌های اداری استفاده می‌شود. روی درب را با وکیوم چرم می‌کنند که باید بسیار تمیز و با دقت اجرا شود. این عایق بین ۱۰ تا ۵۰ دسی‌بل صدا را کاهش می‌دهد. قیمت عایق صوتی فوق، بستگی به نوع چرم آن و ظرافت کار، دارد. چرم‌های ایرانی، چینی، ایتالیایی می‌توانند قیمت‌های متفاوت داشته باشند. ظریف‌کاری در این درب‌ها حرف اول را میزند.
  • قیمت عایق صوتی ساختمان عایق سه جداره صوتی دیوار: زمان ساخت ساختمان، در مرحله‌ای باید دست نگه‌دارند تا این عایق‌های سه جداره را در دیوارها جاگذاری کنند. این عایق شامل موادی مانند پلاستوفوم، پلی‌اتیلن و پلی یورتان است. نوع مواد، بستگی به پوشش نهایی دیوار دارد. در استفاده از این مواد، باید دقت بالایی داشت. قیمت عایق صوتی ساختمان در این نوع، بستگی به نوع مواد بکار رفته در متراژ مشخص دارد.
  • قیمت عایق صوتی ساختمان عایق صوتی لمسه کوبی: این عایق دارای زمینه(پشته) ام دی اف و عایق صوتی با اسفنج فشرده و سنگین است. لمسه‌دوزی معمولاً برای سالن‌های مجلل آمفی‌تئاتر، مجالس عروسی، سالن کنسرت و کلاً فضاهای کلاسیک استفاده می‌شود. قیمت عایق صوتی ساختمان در این نوع، بستگی به متراژ و نوع مواد به‌کاررفته دارد.عایق لمسه درب

 

  • قیمت عایق صوتی ساختمان عایق پلی استایرن دیوار: این دیوار پوش، طرح‌های مختلفی مانند طرح آبرنگی، سنگی، پوبی و تراورتنی دارد و قابل شستشو است. یک سانتیمتر ضخامت دارد و از پلی استایرن است. این ماده بیست و پنج دسی‌بل عایق صوت، پنجاه دسی‌بل عایق حرارتی و صد درصد عایق رطوبتی است. قیمت عایق صوتی ساختمان با این مدل، بستگی به نوع کارکرد شما خواهد داشت.
  • قیمت عایق صوتی ساختمان پنل آکوستیک دیواری: این پنل نه تنها عایق صوتی هست، بلکه عایق حرارتی و ایمن‌سازی زلزله هست. به دلیل داشتن پشم سنگ در داخل خود، در حدود ۱۲۰ دسی‌بل صوت را عبور نمی‌دهد. قیمت عایق ساختمان برای این پنل، بستگی به متراژ استفاده از آن دارد.
  • قیمت عایق صوتی ساختمان، الاستومری: این عایق از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عایق‌های دسته خودش است. پایه مواد اولیه عایق‌های الاستومری، پلی وینیل کلرید، نیتریل بوتادین، اتیلن پروپیلن دیان می‌باشد. این ماده از فوم‌های سلول بسته است. به دلیل سلول بسته بودنش، عایق صوتی پرطرفداری می‌باشد.

عایق‌های الاستومری نه تنها در برابر صوت، بلکه در برابر حرارت، در برابر رطوبت و نم نیز بسیار مقاوم‌اند. حتی در دماهای پایین هم مثل دماهای بالا مقاومت نشان می‌دهند. قیمت عایق صوتی ساختمانی از جنس الاستومر در موارد گوناگون و اشکال متنوع متفاوت است.

عایق‌های الاستومری، برای مراکز صنعتی و منازل بسیار مناسب هستند. این عایق‌ها، صدا را از خود عبور نمی‌دهند، در صورت استفاده در دیوارها و سقف‌ها، آلودگی صوتی را تا ۸۰ درصد از بین می‌برند. هیچ صدایی از عایق صوتی الاستومری، به بیرون نمی‌رود و هیچ صدایی به داخل نفوذ نمی‌کند. به همین دلیل است که طرفداران زیادی دارد.

در خانه و آپارتمان، مانع ایجاد صدای مزاحم می‌شود. معمولاً در هنگام ساخت، اولین قسمتی که به عایق نیاز دارد، دیوار است. برای عایق دیوارها می‌توان از دو نوع ساده و موجدار عایق الاستومری استفاده کرد. ولی عایق الاستومری موجدار طرفداران بیشتری دارد. به دلیل ساختار متخلخل و سلول بسته این عایق، صوت به‌خوبی در امواج آن گیر میافتد و زندانی می‌شود. سپس پخش‌شده و جذب می‌گردد. برای نصب عایق صوتی الاستومر موجدار، باید سطح موجدار آن رو به مکان سروصدا باشد. در این صورت جذب صوت به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد.

عایق الاستومری، قابلیت استفاده در تمام قسمت‌های ساختمان را دارد. این عایق از بهترین انواع عایق‌های صوتی می‌باشد که اجازه ورود و خروج به هیچ صدایی را نمی‌دهد. برای اماکنی مانند آمفی‌تئاترها، سالن سینما، واحدهای مسکونی و دیگر مراکزی که نیاز به عایق سازی دارند، مناسب‌ترین گزینه است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *