پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

مشخصات و مزایای کفپوش رزمی

دی ۹, ۱۳۹۷
نوین فوم

کفپوش تاتامی کاراته و شیاپچانگ تکواندو ازجمله تشک های کفپوش رزمی است که از فوم فشرده و از مواد اولیه EVA تولید شده است. EVA ماده اولیه فوم است که موارد مصرف آن در تولید فوم‌های صنعتی، ورزشی، بهداشتی و پزشکی می‌باشد. کفپوش رزمی تاتامی تکواندو و کاراته و جودو دوام بالا و تراکم بالایی دارد. همچنین این کفپوش ها به دلیل خاصیت ضربه‌گیری، مانع آسیب دیدن ورزشکاران می‌شود.

تشک تاتامی

 

کفپوش تاتامی تکواندو استانداردهایی دارد که در تولید آن باید رعایت شود. این استانداردها برای ایجاد خاصیت ارتجاعی مناسب، خاصیت ضد لغزندگی، خاصیت ضربه‌گیری و … رعایت می‌شود. چنانچه در زمان تولید، استانداردها به‌طور صحیح رعایت نشوند، بی‌شک ورزشکاران آسیب می‌بینند. در ضمن تولیدات غیراستاندارد باعث ایجاد هزینه‌های اضافی برای مسئول باشگاه نیز می‌شود زیرا هرساله به دلیل استهلاک تاتامی‌ها باید آن‌ها را تعویض نمایند.

جالب است بدانید که کفپوش تاتامی تکواندو با تمام نرمی و لطافتش سفت‌وسخت است. سختی آن به حدی است که در مواجهه با برخورد ورزشکاران، به مفاصل و ماهیچه‌های آنان آسیب وارد نکند.

چرا کفپوش رزمی ؟

کیفیت بالای کفپوش تاتامی تکواندو باعث ایمنی تکواندوکاران است. این کفپوش‌ها دارای سطح عاج دار هستند که از سُر خوردن تکواندوکاران در هنگام انجام حرکات ورزشی جلوگیری می‌نماید. خاصیت برگشت‌پذیری این تاتامی‌ها به دلیل فرمولاسیون خاص که از ترکیب EVA – EPVM به وجود آمده است، می‌باشد.

در حقیقت به دلیل نوع مواد به‌کاررفته در این کفپوش‌ها، ضربه‌هایی که در اثر حرکات ورزش رزمی بر روی آن‌ها وارد می‌شود، به زمین منتقل می‌شود. ناگفته نماند که کفپوش‌های تاتامی قدرت تحمل سقوط اجسام سنگین از ارتفاع بلند را ندارد. ضمناً دستگاه‌های سنگین بدنسازی نیز نباید بر روی این کفپوش‌ها قرار بگیرند.

کفپوش تاتامی تکواندو به دلیل استحکامی که دارد، در اثر ضربات حاصل از حرکات رزمی تکواندوکاران، آسیب نمی‌بیند و خراب نمی‌شود. چنانچه در اثر مرور زمان به تاتامی‌های تکواندو آسیبی وارد شود، به دلیل حالت پازلی آن‌ها، می‌توان کفپوش‌های آسیب‌دیده را با کفپوش‌های نو عوض کرد. ازآنجایی‌که نصب این کفپوش‌ها به‌صورت پازلی و بسیار ساده صورت می‌گیرد، مشکلی در تعویض آن‌ها نخواهد بود.

کفپوش تاتامی تکواندو به دلیل تماس با بدن ورزشکاران به‌صورت بهداشتی تولید می‌شود و آنتی باکتریال است. این امر موجب می‌شود که ورزشکاران به‌مرورزمان، به بیماری‌های پوستی دچار نشوند. در دهه‌های اخیر استانداردهای بهداشتی برای تولید کفپوش تاتامی تکواندو قرار داده‌شده است و این امر باعث شده که شیوع بیماری‌ها در بین ورزشکاران کمتر شده است.

تاتامی بر چند نوع است؟

  • کفپوش تاتامی تکواندو صرفاً برای ورزش تکواندو استفاده نمی‌شود. این کفپوش ازجمله کفپوش ورزش‌های رزمی است و تفاوت تاتامی ورزش‌های رزمی با تاتامی‌های دیگر در تراکم و چگالی (دانسیته) آن است. این دانسیته بالا به دلیل جلوگیری از خواب تشک تاتامی و افت کیفیت محصول در اثر ضربه است. ابعاد استاندارد تاتامی‌ها یک متر در یک متر است و در ضخامت‌های ۲۲, ۲۸، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلی‌متر تولید می‌شود.
  • اگر لازم بود که برای کف سرویس بهداشتی از کفپوش‌های نرم استفاده کنید، تاتامی بهترین است. تاتامی در برابر آب و مواد شوینده ملایم، مقاوم است؛ بنابراین پوسیده نمی‌شود و آسیب نمی‌بیند.
  • کفپوش تاتامی تکواندو برای مهدکودک‌ها و زمین‌های بازی و همچنین تجهیز خانه بازی نیز استفاده می‌شود. گاهی از این کفپوش‌ها را به‌عنوان دیوار پوش نیز استفاده می‌کنند. کفپوش‌های فوق باید مورد تائید وزارت بهداشت و بر طبق استانداردهای این سازمان باشد. کفپوش‌های تاتامی را در محیط‌های باز و پارک‌های بازی نباید استفاده کرد. تاتامی تحمل وزن وسایل بازی کودکان را ندارد. تاتامی را صرفاً در زیر وسایل سبک و در زمین‌بازی سرپوشیده می‌توان استفاده نمود.
  • برای ایروبیک و یوگا و ژیمناستیک نیز می‌توانید به‌جای مت یوگا (تشکچه‌های یوگا) از تاتامی استفاده کنید.

تاتامی ورزشی

مشخصات و مزایای کفپوش تاتامی نوین فوم :

  • کفپوش تاتامی تکواندو سبک‌وزن است و می‌توان به‌راحتی آن را حمل کرد.
  • ضد آب است و قابل شستشو حتی با مواد شوینده، مواد شوینده‌ای غیر از سفیدکننده‌ها.
  • رنگ‌های زیبا، متنوع و شاد آن باعث تقویت روحیه افراد استفاده‌کننده از آن می‌شود.
  • به‌آسانی و به‌سرعت نصب می‌شود. در نصب آن نیاز به ابزار خاصی نیست و حتی به چسب نیز نیازی ندارد.
  • کفپوش تاتامی تکواندو ضربه‌گیری فوق‌العاده دارد و عایق صدا نیز هست.
  • سطح آن در دو نوع عاج دار و ساده است که هیچ خشونتی حتی در سطوح عاج دار آن احساس نمی‌شود.
  • بسیار بادوام است و می‌توان به مدت طولانی از آن استفاده نمود. استحکام آن در محیط‌های بسته بسیار عالی است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *