پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۸
نوین فوم

به علت برخورداری کودکان از روحیه ای حساس و ظریف و اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک، باید ظرافت و دقت خاصی در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد. یکی از مکان های مناسب و مطلوب برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودک، اتاق کودک می باشد. بسیاری از اتفاقات و وقایع دوران کودکی در این مکان شکل می گیرد. برای اثر گذاری بیشتر طراحی اتاق بر روی روحیات و شخصیت کودک، فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در این زمینه نیاز می شود. یکی از این فاکتورها به منظور سلامتی و شکل گیری روحیات کودک، اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک می باشد. رنگ موجود در اتاق کودک در رشد احساسات، رفع بی قراری و تقویت اعتماد به نفس کودک از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در تسکین، هیجان و تحریک افراد، رنگ ها دارای توانایی و قابلیت های بسیار تاثیر گذاری هستند. رنگ اتاق کودک باید به گونه ای انتخاب گردد که ضمن بهره بردن از عنصر جذابیت و زیبایی بصری برای جلب توجه کودک، حس آرامش و آسودگی خاطر را در وجود کودک متبلور سازد. فضای مورد استفاده کودک باید لذت بخش و شاد بوده و همینطور در صورت بهره بردن از رنگ های متنوع، از سادگی و آرامش مطلوب برخوردار باشد. به منظور اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک و برای جلب نظر و توجه کودک می توان در قسمت دیوار و کف اتاق، از رنگ های آرامش بخش و دارای تم ملایم، نهایت استفاده را برد.

کفپوش اتاق کودک

اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک، به ویژه در سنین رشد، یک راهکار فوق العاده و عملی برای بروز خلاقیت و نوآوری کودک به شمار می رود. طراحی اصولی و صحیح اتاق کودک، علاوه بر پرورش ابعاد شخصیتی، بستر شکل گیری خلق و خوی مثبت او را نیز فراهم می سازد. بر همین اساس، نباید از اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک به عنوان یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در وجود کودک چشم پوشی نمود.

 

اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک

اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک با متجلی ساختن حس شادی و لذت بخش در وجود او، رابطه ای عمیق و تاثیر گذار دارد. به منظور اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک، رنگ بایستی به صورتی انتخاب شود تا قابلیت انتقال حس آرامش را به او داشته باشد. طراحی این فضا اگر متناسب با سن و همینطور جنسیت کودک صورت بگیرد، لذت بردن او از دوران کودکی را دو چندان می سازد. همچنین طراحی این فضا با روحیات کودک باید کاملا متناسب و هماهنگ باشد. انتخاب رنگ مناسب، قدرت خلاقیت و تخیل کودک را به بهترین نحو محقق می سازد. بر همین اساس، رنگ یکی از عنصرهای کلیدی و مهم در فضای مورد استفاده کودک محسوب می شود. رنگ ها در دنیای کودکان مفاهیمی همچون آرامش، الهام بخشیدن و التیام را برای آنها تداعی می کنند. اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک، از دیدگاه روانشناسی رنگ ها نیز به عنوان مؤلفه ای قابل اطمینان و کارآمد نمود پیدا می کند. بر این اساس، رنگ های محیط پیرامونی کودک، رشد جسمی و ذهنی او را بشدت تحت شعاع خود قرار می دهند. با آگاهی از این موضوع، والدین در انتخاب رنگ مناسب برای محیط های مورد استفاده فرزندان خود، قادر خواهند بود بهترین تصمیمات ممکن را اتخاذ کنند. در طراحی اتاق کودک ضمن استفاده از رنگ های شاد و متنوع، باید در درجه اول محیطی آکنده از ایمن و امنیت برای استفاده کودک باشد. کودک در اتاق خود همواره به جنب و جوش و انجام بازی در دنیای کودکانه خود مشغول است. به همین منظور ایجاد فضایی سالم و دارای امنیت مطلوب برای حفظ سلامت جسمانی و فیزیکی کودک امری اجتناب ناپذیر به شمار می آید. جذابیت و زیبایی بصری در کنار تامین سلامت و امنیت جسمانی کودک، طراحی فضای مورد استفاده او را به تکامل و انسجام می رساند. اگرچه اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک موضوعی حایز اهمیت محسوب می شود، اما جنبه ایمنی این فضا نیز نقش بارز و اساسی در کنترل مخاطرات و آسیب های احتمالی ایفا می نماید. بر همین اساس، سفارش و خرید دیوارپوش، کفپوش و تاتامی طرحدار ضمن تحقق همه این نیازها، به منزله یک تیر و دو نشان زدن می باشد. این محصولات فومی مانند تاتمی کفپوش کودک به دلیل تنوع طرحی و رنگی بالا، علاوه بر ایجاد جلوه و نمایی جذاب و رعایت اصول اهمیت رنگ در طراحی اتاق کودک، ایمنی و سلامت او را نیز تامین می کنند.

تاتامی کودک

ویژگی ها و مزیت های تجهیزات فومی به منظور استفاده در اتاق کودک

محصولات فومی تولید شده مانند تاتامی به علت برخورداری از رنگبندی جذاب و متنوع، مؤید اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک می باشد. این محصولات شامل کفپوش، دیوارپوش و تاتامی طرحدار، از مواد کاملا با کیفیت و مرغوب تهیه و تولید می گردند. تراکم و ضخامت مطلوب این محصولات، دوام و استحکام بالای آن را با خود به همراه دارد. فوم های بکار رفته در بافت آن از نرمی و انعطاف پذیری بسیار مناسبی بهره می برد. بر همین اساس، در صورت افتادن کودک بر روی تاتامی، خاصیت ارتجاعی محصول باعث عدم وارد شدن صدمه و آسیب به کودک می گردد. کودکان در فضای مورد استفاده خود در برخی موارد غلت می زنند که در اثر این حرکت با بخش های کف زمین، بدن آنها تماس پیدا می کند. در این شرایط استفاده از کفپوش مناسب، به علت عدم وجود سطح خراشنده و تیز در بافت خود، آزادی عمل کودک را بدون هیچگونه خطر و تهدیدی افزایش می دهد. اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک، در پرتو این محصولات به نحو مطلوبی منعکس می شود. این محصولات به دلیل تهیه از مواد اولیه کاملا بهداشتی، فاقد هر گونه سم و عوارض جانبی برای کودکان می باشند. در صورت کثیفی و آلوده شدن سطح محصول، قابلیت شستشو و نظافت آن به راحتی محقق می گردد. این محصولات کاملا سازگار با پوست بدن کودک طراحی شده و در صورت تماس بدن او با سطح تاتامی، حساسیت و بیماری با خود به دنبال ندارد. رنگ های شاد و جذاب استفاده شده در این محصولات ضمن تبعیت از  اصول اهمیت رنگ برای طراحی اتاق کودک، زیبایی و نمایی دوچندان به این فضا می بخشد. به دلیل برخورداری از وزن سبک، به سهولت می توان آن را حمل نمود. قیمت مقرون به صرفه و مناسب محصولات فومی مناسب برای طراحی اتاق کودک، ویژگی تامین امنیت و بهره گیری از رنگ های متنوع را به طور همزمان مقدور می سازد. با خرید و سفارش این محصولات با کیفیت و با دوام فومی، ضمن ایجاد رنگین کمانی از رنگ ها در دیوارها و قسمت های کف محیط و تحقق اهمیت استفاده از رنگ در طراحی اتاق کودک، دیگر مخاطره و خطری در کمین کودک دلبند شما به انتظار نمی نشیند. با انتخاب این محصولات ایمنی و آرامش را به دنیای کودکان تقدیم کنیم.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *