پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

راه‌اندازی و تجهیز خانه بازی

بهمن ۲۹, ۱۳۹۷
نوین فوم

تجهیز خانه بازی چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که می‌دانید، برای تجهیز خانه بازی و راه‌اندازی آن نیاز به اطلاعات در مورد وسایلی است که محیط را برای کودکان ایمن می‌نماید. مطمئناً والدین به هیچ وجه مایل نیستند کودکشان را در محلی پر خطر یا حتی کم خطر برای بازی قرار دهند.

حتی اگر محیط بازی کودکانشان از لحاظ ایمنی نزدیک به صد نیز باشد، باز هم به دنبال مکانی هستند که ایمنی صد داشته باشد؛ یعنی از لحاظ امنیت، کودکانشان را کوچکترین خطری تهدید نکند.

پس برای آن‌که تجهیز و راه‌اندازی خانه بازی با موفقیت انجام شود، بهتر است در این زمینه تحقیقات و مطالعه داشته باشیم.

تاتامی مهدکودک

مقدمات راه‌اندازی و تجهیز خانه بازی:

کودکان همیشه درحال جست و خیز و بازی هستند. آنان به هر جایی سرک می‌کشند و از هر بلندی بالا می‌روند. می‌دوند و می‌پرند و زمین می‌خورند. پس همواره در معرض خطر قرار دارند و باید محیط بازی آن‌ها ایمن شود. این ایمن‌سازی موجب آزادی کودکان و در نتیجه رشد هوش هیجانی کودک میشود. در صورت صلب آزادی از کودکان، آن‌ها در آینده انسان‌هایی با هوش هیجانی پایین خواهند شد.

برای این کار ابتدا باید مکان‌های ناامن خانه بازی را شناسایی نمایید. مکان‌هایی مانند کف اتاق و حیاط، دیوارهای اتاق و حیاط، لبه‌های تیز اشیاء و وسایل موجود در محیط و … در این صورت می‌توانید بهترین ایمنی را در خانه بازی برای کودکان به ارمغان بیاورید.

معمولاً در این موارد بهتر است از پوشاننده‌های فومی مانند کفپوش تاتامی مهدکودک استفاده نمایید. این پوشاننده‌ها برای دیوار و کف و اشیاء تیز و سفت بسیار مناسب است و باعث جلوگیری از آسیب‌دیدگی کودکان می‌شود.

تجهیز خانه بازی، کف و دیوار:

کف و دیوار در تجهیز خانه بازی، یکی از ضروری‌ترین مواردی است که مسئولین باید به آن اهمیت بدهند؛ زیرا کودکان ممکن است در حین بازی به زمین بیفتند و یا هنگام دویدن به دیوار برخورد کنند. چنانچه کف و دیوار ایمن باشد، آسیب نمی‌بینند.

بهترین ماده‌ای که می‌تواند از آسیب جدی کودکان جلوگیری کند، فوم است. فوم ماده‌ای نرم است که از مواد جامد یا مایع تشکیل شده که در بین آن‌ها از کپسول‌های گاز استفاده می‌کنند. این کپسول‌های گاز که پر از هواست، باعث نرم شدن فوم می‌شود و به این ترتیب هرچه فوم‌ها ضخیم‌تر باشند، نرم‌تر هستند و کمتر کودکان را دچار آسیب‌دیدگی می‌کنند.

برای انتخاب فومی که دیوار و زمین را بپوشاند، بهتر است از فوم‌های مخصوص این کار استفاده کنید. فوم‌ها بر اساس نوع کاربردشان، قدرت ارتجاعی و درجه کشسانی متفاوتی دارند. فوم‌هایی که برای کف و دیوار اتاق خانه بازی در نظر گرفته می‌شود معمولاً دیوار پوش فومی نام دارد. فوم‌هایی که برای کف اتاق در نظر گرفته می‌شود، تاتامی نام دارد و آن‌هایی که برای کف حیاط خانه بازی استفاده می‌شود، کفپوش گرانولی نامیده می‌شود.

البته برای حیاط خانه بازی گاهی تاتامی هم استفاده می‌کند. درصورتی‌که حیاط بیشتر ساعات روز را در معرض آفتاب و باران و عوامل جوی نباشد و درصورتی‌که وسایل سنگین بازی کودکان در حیاط نصب نشده باشد، تاتامی قابل استفاده است.

چرا تاتامی مهدکودک

تشک تاتامی مهدکودک از ماده اولیه فومی به نام EVA تولید و به بازار عرضه می‌شود. این فوم جزو مواد اولیه بهداشتی است که به هیچ وجه سمی نبوده و پوست را دچار حساسیت نمی‌کند. این ماده را در بیشتر محصولات فومی استفاده می‌کنند. محصولات فومی مانند تاتامی، کفپوش گرانولی، فوم‌های گلسازی، دیوار پوش و … که با پوست انسان در تماسند، باید با این ماده تولید و عرضه شوند.

در هنگام خرید به دلیل اهمیت مکانی که میخواهید استفاده کنید، بهتر است به نکات مهمی دقت کنید. اولاً دقت کنید کفپوش‌های گرانولی ریزش نداشته باشد. سپس توجه کنید سایز استاندارد کفپوش‌های تاتامی و گرانولی را با راهنمایی فروشنده انتخاب نمایید. برای این مکان‌ها از رنگ‌های شاد کفپوش و دیوار پوش استفاده نمایید. متوجه باشید که کفپوش‌ها استاندارد و گواهی سلامت داشته باشند و کاملاً غیر سمی باشند تا سیستم تنفسی کودکان را دچار مشکل نکنند.

تجهیز خانه بازی، اتاق و حیاط:

جهت تجهیز خانه بازی در قسمت اتاق و حیاط، غیر از کف و دیوار، قسمت‌های دیگری هم هستند که نیاز به ایمن‌سازی دارند. لبه تیز میزها، پایه‌های صندلی و میز، پایه‌های وسایل فلزی در حیاط بازی، نرده‌های فلزی و هر شیء یا وسیله‌ای که احساس خطر می‌کنید. این مورد با توجه به دکوراسیون خانه بازی باید لیست شود. تمام مناطق خطرناک باید به‌وسیله محافظ‌های فومی پوشانده شوند تا کودکی آسیب نبیند.

ویژگی‌ فوم‌های مخصوص تجهیز خانه بازی:

  • این فوم‌ها قابل شستشو است. در مقابل شستشو با آب و مواد شوینده رقیق، مستحکم است و مستهلک نمی‌شود.
  • فوم تجهیز خانه بازی، ضربه‌پذیری بالایی دارد. این خاصیت باعث جذب ضربه می‌شود و کودک در صورت پرت شدن و افتادن آسیب نمی‌بیند.
  • فوم تجهیز خانه بازی ضد آب و خیس و نمناک شدن است و آب در آن نفوذ نمی‌کند. برخی کفپوش‌ها حتی منفذی برای خروج آب دارند که می‌توان به‌وسیله هدایت آب به بیرون، مانع حفظ رطوبت شد.
  • این فوم‌ها در برابر آفتاب و مواد شوینده مقاوم است. چنانچه فومی باکیفیت تهیه کنید، هرسال مجبور نخواهید بود تمامی فوم‌ها را تعویض نموده و دوباره خریداری نمایید. به این ترتیب، تجهیز خانه بازی برای شما توجیه اقتصادی دارد.
  • عایق در برابر حرارت و برودت است و اجازه نمی‌دهد این دو عامل از کف به بالا یا از بالا به کف نفوذ کنند. به این ترتیب، هدر رفت گرما و سرما نخواهید داشت. در نتیجه از کودکان در مقابل این دو عامل حفاظت می‌شود.
  • فوم تجهیز خانه بازی رنگ‌بندی‌های متنوع دارد و می‌تواند خانه بازی را به زیباترین صورت، به محیطی شاد تبدیل کند.
  • ضخامت و ابعاد فوم تجهیز خانه بازی، استاندارد است ضمن این‌که متنوع نیز می‌باشد. شما می‌توانید از هر ضخامتی که مدنظرتان است، سفارش دهید.
  • ضریب سختی فوم تجهیز خانه بازی، با نوع کاربرد آن متناسب تولید و عرضه می‌شود. ضریب سختی باعث سفتی و نرمی مناسب می‌شود. دیوار پوش و کفپوش نباید زیاد سفت باشد یا زیادی نرم باشد چون در هر دو صورت به کودک آسیب می‌رساند. این استاندارد تعیین شده است و توسط برخی تولیدکنندگان رعایت می‌شود؛ بنابراین در انتخاب تولیدکنندگان برای خرید فوم‌های خانه بازی دقت کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *