پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

خصوصیات انواع زیرانداز ورزشی

مرداد ۲۵, ۱۳۹۸
نوین فوم

استفاده از انواع زیرانداز ورزشی، یکی از مؤلفه های مهم و حائز اهمیت در انجام ورزش های مختلف می باشد. ضرورت و اهمیت انواع زیرانداز ورزشی، در جهت پیشگیری از آسیب و صدمه بر هیچکس پوشیده نیست. اولین رکن انجام هر ورزشی، ایمنی و حفظ سلامتی ورزشکار به شمار می رود. آسیب و صدمه جزئی جدا ناپذیر از پیکره ورزش می باشد و بدون تردید در هر مکان و محیطی ورزشی به وقوع می پیوندد. در این میان برای به حداقل رساندن آسیب های احتمالی و تامین امنیت ورزشکار، استفاده از ملزومات و تجهیزات ورزشی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. این امر با بهره گیری از انواع زیرانداز ورزشی، به خوبی به واقعیت تبدیل می شود. وجود این محصولات در ورزش های هوازی و تنفسی بیش از پیش مورد نیاز قرار می گیرد. در این ورزش ها به سبب نوع حرکات و تمرین ها، ناحیه های پا، زانو و کمر در معرض آسیب و صدمه می باشد.

تشک تمرین انفرادی ورزش

اسم زیرانداز ورزشی چیست؟

اسم زیرانداز ورزشی در ورزش های مختلف متفاوت است. بسیاری از افراد قصد تهیه زیرانداز برای انجام ورزش در باشگاه یا خانه را دارند. ولی اسم زیرانداز ورزشی مورد نظر خود را دقیقا نمی دانند. در زیر به اسم و ورزش برخی از زیراندازهای ورزشی اشاره میکنیم :

  • یوگا : مت یوگا
  • زیرانداز ایروبیک : مت یوگا یا تشک ایروبیک
  • ورزشهای رزمی : تاتامی یا شیاپچانگ
  • بدنسازی و پاورلیفتینگ:  کفپوش گرانولی
  • زیرانداز ورزش های چند منظوره: کفپوش گرانولی رولی

اهمیت استفاده از زیرانداز ورزشی مناسب

عدم استفاده از زیرانداز مناسب مانند تاتامی یا کفپوش گرانولی علاوه بر وقوع خطرات جدی برای ورزشکار، سلامتی و امنیت او را نیز در معرض تهدید قرار می دهد. زیرانداز استاندارد و انعطاف پذیر، در ارتقای عملکرد و بهبود حرکات ورزشی نقش برجسته ای را ایفا می کند. در ورزش هایی که برای انجام تمرین ها به سطح تمیز، صاف و نرم احتیاج پیدا می شود، انواع زیرانداز ورزشی قابلیت استفاده و کاربرد را دارند. این محصولات، افزایش سطح ایمنی و سلامتی ورزشکار را با خود به ارمغان می آورد. در حال حاضر، تولید و عرضه مت های ورزشی متناسب با سلیقه های گوناگون و در رنگ های متنوع و شاد صورت می گیرد. همچنین این زیراندازها در ابعاد، طرح ها و ضخامت های مختلف به ورزش دوستان ارائه می گردد. در پرتو استفاده از مت ورزشی، رغبت و تمایل ورزشکار به انجام بهینه تمرین ها بیش از پیش افزایش پیدا می کند. زیرانداز ورزشی متناسب با نوع ورزش، باید از ضخامت مورد نظر برخوردار باشد. داشتن ضخامت نامناسب و نامطلوب در حین ورزش، می تواند منجر به آسیب هایی سطحی یا در برخی مواقع جدی برای ورزشکار شود. در انتخاب و خرید انواع زیرانداز ورزشی، استاندارد و با دوام بودن آن حتما باید مد نظر واقع شود. برای انجام این امر می توان از زیرانداز های ساخته شده از فوم استفاده نمود. زیراندازهای فومی علاوه بر استحکام بالا، از نرمی و انعطاف پذیری بسیار مناسبی بهره می برند.

زیرانداز یوگا

خصوصیات و ویژگی های انواع زیرانداز ورزشی

فوم ای وی آ در بافت انواع زیرانداز ورزشی مانند زیرانداز مت یوگا و زیرانداز ایروبیک حضور ثابت و تاثیر گذاری دارد. این محصولات از فوم های کاملا بهداشتی و انعطاف پذیر تولید می گردند. ضخامت و خاصیت ارتجاعی انواع زیرانداز ورزشی، در صورت افتادن ورزشکار بر روی سطح آن، هیچگونه صدمه و خطری را با خود به دنبال ندارد. یکی از ویژگی های حائز اهمیت مت ورزشی، حالت ضربه پذیری بالا می باشد. این ویژگی ضربه های وارد شده را در بافت خود جذب کرده و سبب دفع آن می شود. در نتیجه، سلامت ورزشکار به بهترین نحو تامین می گردد. زیراندازهای ورزشی از مواد اولیه کاملا باکیفیت و استاندارد به تولید می رسند. به همین جهت از استحکام و دوام بسیار مطلوبی برخوردار می باشند. فوم بهداشتی استفاده شده در انواع زیرانداز ورزشی در اثر تماس مستقیم با پوست، فاقد هرگونه عارضه جانبی و حساسیت زا می باشد.

همچنین این محصولات هیچگونه مواد سمی و خطرناک را در بافت خود تولید نمی کنند. به همین دلیل برای محیط زیست نیز هیچ خطری را در بر ندارد. ضخامت مناسب زیرانداز، چسبندگی آن را در سطح زمین افزایش می دهد. بر همین اساس، از لیز خوردن و واژگون شدن ورزشکار به بهترین شکل پیشگیری می کند. به منظور رعایت مسائل بهداشتی، زیرانداز ورزشی قابلیت شستشو و نظافت را دارند. این موضوع مانع از سرایت بیماری ها و حساسیت های پوستی در ورزشکار می شود. وزن سبک این محصولات، حمل و جابجایی آن را امکان پذیر می سازد. ضد آب بودن زیرانداز نیز یکی از ویژگی های تاثیر گذار آن به شمار می آید. ضخامت بکار رفته در مت ورزشی، حفظ و بهبود سلامت فیزیکی و جسمی را به ورزشکار هدیه می دهد. میزان راحتی زیرانداز، در پرتو بافت استاندارد و مناسب آن محقق می شود. قیمت مقرون به صرفه و مناسب انواع زیرانداز ورزشی، استفاده از آن را در هر مکان و فضایی میسر می سازد.

تاتامی تشک

کاربرد انواع زیرانداز ورزشی

انواع زیرانداز ورزشی متناسب با نوع ورزش مورد استفاده قرار می گیرند. به علت نرمی و حالت پذیری مطلوب این محصولات، در ورزش ایروبیک کاربرد گسترده و فراوانی دارند. برای انجام حرکات و تمرین های ورزش یوگا نیز می توان از این زیرانداز نهایت استفاده را برد. برای انجام تمرین های انفرادی و ارتقای راندمان و عملکرد، انتخاب انواع زیرانداز ورزشی گزینه کاربردی و مؤثری محسوب می شود. زیرانداز ورزشی در ورزش هایی مانند ایروبیک و پیلاتس نیز قابلیت استفاده دارد. ورزش ژیمناستیک نیز از وجود انواع زیرانداز ورزشی بی نصیب نمانده است. از زیرانداز های دارای ضخامت بالاتر می توان در ورزش های بدنسازی نیز استفاده برد. با سفارش و خرید زیرانداز ورزشی باکیفیت، سلامتی جسمی و روحی خود را بیمه کنید.

مطالب مشابه

تجهیز مهدکودک
تاتامی رزمی چیست؟
وزنه بدنسازی

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *