پیچ اینستاگرام نوین فوم
کليک کنيد

تجهیز باشگاه رزمی – نکات مهم

دی ۲۲, ۱۳۹۷
نوین فوم

تجهیز باشگاه رزمی یکی از الزامات ایمنی و اولین قدم ها برای راه اندازی تمامی باشگاه هاست. اگر به فکر راه اندازی و تجهیز باشگاه رزمی مانند باشگاه تکواندو، کاراته ، کونگ فو و … هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در ورزش های رزمی مهم نیست یک هنر مند هنر های رزمی هستید یا فقط یک رزمیکار مبتدی؛ اگر یک تشک تاتامی رزمی با کیفیت استاندارد نداشته باشید که روی آن تمرین کنید خودتان و سلامتیتان را به خطر می اندازید. ممکن است شما ورزش های رزمی را به دلایل مختلف انجام دهید که یکی از انها داشتن سبک زندگی فعال و سالم است. چگونه می توانید مطمئن شوید که می توانید برای طولانی مدت این کار روتین را انجام دهید؟ شما هر کاری را که لازم باشد انجام می دهید که مطمئن شوید آسیب نمی بینید و  این به معنی انتخاب تجهیزات مناسب برای راه اندازی و تجهیز باشگاه رزمی است.تاتامی رزمی

اهمیت توجه به ایمنی

در باشگاه‌های رزمی مانند باشگاه تکواندو ، کاراته و کونگ فو به دلیل حرکات پر فشار و گاهی خشنی که انجام می‌شود، احتمال افتادن بر روی زمین یا لغزیدن بر روی کف آن بسیار بالاست. جدای از این‌که برخی ورزش‌های رزمی مانند جودو، اصول مهمی جهت زمین زدن حریف دارد. از این رو یکی از مهمترین قدم ها و پیش نیازهای ایمنی در هنگام راه اندازی باشگاه رزمی ایمن سازی کف و گاها دیواره های باشگاه می باشد.  نقش تاثیر گذار و مؤثر موضوع پیشگیری در ورزش های رزمی  نباید دور از نظر باقی بماند. با استفاده از مؤلفه پیشگیری می توان با بکارگیری تمهیدات لازم بسیاری از آسیب ها و حوادث ورزشی را به میزان قابل ملاحظه ای از حول ورزشکار و محیط مرتبط با فعالیت های ورزشی به بیرون راند. در ورزش های رزمی همچون کاراته، تکواندو و ووشو به علت انجام حرکات و عکس العمل های سریع، احتمال بروز آسیب ورزشکار به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در این ورزش ها به علت استفاده بیش از حد ورزشکار از پاهای خود و به ویژه در هنگام پرش و فرود آمدن، نیاز به یک کفپوش با کیفیت و انعطاف پذیر به شدت احساس می شود. در صورت عدم استفاده از تجهیزات لازم در این ورزش، ممکن است آسیب های بسیار جدی و خطرناک گریبانگیر ورزشکار شود.

تفاوت عمده ای بین تجهیز باشگاه رزمی با باشگاه های بدنسازی وجود دارد. در باشگاه های بدنسازی بیشتر حرکات روی وسایل و دستگاه های بدنسازی انجام می شود. ولی در یک باشگاه رزمی و در ورزشهای رزمی بیشتر حرکات روی زمین انجام میگیرد. از این خرید وسایل و تجهیزات برای باشگاه رزمی تا حد زیادی به خرید کفپوش مناسب خلاصه میگردد. البته در کنار کفپوش تجهیزات دیگری مانند کیسه بوکس، تخته استپ و سایر وسایل تمرینی نیز برای تجهیز یک باشگاه رزمی مورد نیاز است. ولی اساسی ترین آیتم برای تجهیز و ایمن سازی باشگاه رزمی توجه به ایمنی باشگاه رزمی با پوشاندن کف ها و دیوارهاستتاتامی رزمی

تجهیز سالن ورزش رزمی با کفپوش مناسب

کفپوش فومی یکی از ملزومات ورزش های رزمییست و برای تجهیز سالن ورزش رزمی مورد استفاده قرار می گیرد. ورزش های رزمی به علت انجام فعالیت ها و تمرین های دارای ضرب آهنگ بسیار بالا، نیاز به وجود یک کفپوش با کیفیت و انعطاف پذیری را بیش از پیش در خود احساس می کند. ایمنی و تامین سلامت ورزشکاران در پرتو ایمن سازی، سالم سازی و استانداردسازی فضا و محیط های ورزشی تحقق می یابد. به همین منظور با تجهیز سالن های ورزشی مطابق با استاندارد های روز می توان ضمن برخورداری از محیطی استاندارد و ایمن، امنیت و سلامت فیزیکی ورزشکاران را نیز به بهترین نحو مطلوب متجلی ساخت. بر همین اساس، کفپوش تاتامی برای تجهیز سالن ورزش رزمی همگام با ایجاد فضایی مطمئن و با امنیت حرکت می کند.

استفاده از کفپوش تاتمی برای تجهیز سالن ورزش رزمی، یکی از اقدامات پیشگیرانه برای به حداقل رساندن آسیب ها و افزایش ایمنی ورزشکاران رشته های رزمی به شمار می رود. وقوع مخاطرات و صدمات به وجود آمده در اثر فعالیت های ورزشی در برخی موارد به حدی نگران کننده و تهدید آمیز جلوه می کند که تبعات و عوارض آن ممکن است، منجر به دست و پنجه نرم کردن ورزشکار با آن تا آخر عمر خود شود. حتی در شرایط حادتر می تواند زندگی ورزشی و حتی زندگی عادی ورزشکار را نیز تحت شعاع خود قرار دهد. فراهم نمودن ایمنی و امنیت، یکی از اصول اساسی و حیاتی در اماکن ورزشی به شمار می آید که می تواند در جذب و تمایل افراد بیشتر به سمت ورزش، تاثیر مستقیم و بی واسطه از خود بر جای گذارد. بر همین اساس، ایمنی و امنیت ورزشکار در اولویت و مرجح بر بسیاری از مسائل پیرامون محیط های ورزشی قرار می گیرد.به همین منظور در جهت تجهیز سالن ورزش رزمی و افزایش سطح ایمنی این محیط ها، کفپوش فوم ورزشی می تواند ضمن حفاظت از ورزشکار، عملکرد و راندمان او را نیز تا حد بسیار مطلوبی ارتقا بخشد. انعطاف پذیری و نرمی این محصول ضمن تجهیز سالن ورزش رزمی، لذت بردن هر چه بهتر ورزشکار از ورزش و انجام حرکات ورزشی را برای او به ارمغان می آورد.

تجهیز سالن ورزش رزمی، به وسیله استفاده از کفپوش تاتامی رزمی در کاهش آسیب ها و صدمات وارده به ورزشکار نقش بارز و چشمگیری را ایفا می نماید. به وجود آمدن حوادث و صدمات در ورزش به ویژه ورزش های رزمی به دلیل نوع و نحوه انجام آن، موردی اجتناب ناپذیر می باشد. ورزشکاران همواره در معرض برخی خطرات و آسیب ها هستند. به طور کلی، احتمال به وقوع پیوستن خطرات و صدمات در فضاهای ورزشی، به عنوان جزئی لاینفک از آن همواره در کمین ورزشکار می باشد. در اغلب موارد عدم رعایت اصول اولیه ایمنی در افزایش آسیب ها نقش پر رنگ و برجسته ای را بر عهده دارد. در چنین شرایطی با اندیشیدن تمهیدات لازم و به کارگیری اقدامات پیشگیرانه و تجهیز سالن ورزش رزمی، می توان محیطی امن و ایمن را در اختیار ورزشکاران قرار داد. با فراهم ساختن بستر لازم در این زمینه، ضمن حفظ سلامتی ورزشکار، افزایش مهارت های ورزشی و بهبود آمادگی جسمانی در او متبلور می شود. بر همین اساس، در اولین گام به منظور ایمن سازی محیط ورزشی، باید نسبت به تجهیز آن برای تامین سلامت و امنیت ورزشکار اقدام نمود.کفپوش تاتامی رزمی

در باشگاه‌های رزمی الزامی است که کفپوش‌ها ضمن نرم بودنشان، خاصیت برگشت‌پذیری و ارتجاعی نیز داشته باشند تا ضربه ها را به زمین منتقل نمایند. این خصوصیات در کفپوشهای باشگاه رزمی یافت می شود. احتمالا شما با کیسه بوکس آشنایی دارید. ولی شاید ندانید کفپوش‌هایی که برای تجهیز باشگاه رزمی استفاده می‌شود، تشک تاتامی نام دارد.

کفپوش تاتامی به وفور جهت تجهیز باشگاه رزمی به کار می‌رود. این کفپوش‌ها تا مدتی پس از نصب و تا زمانی که نو و استفاده‌نشده هستند، بوی فوم می‌دهند ولی پس از چند روز این بو از بین می‌رود. شاید بوی فوم برای برخی از افراد شبهه به وجود بیاورد که ممکن است مواد سمی یا بازیافتی در این تاتامی استفاده شده باشد ولی این‌طور نیست. فومEVA که در تولید تاتامی استفاده می‌شود، کاملاً بهداشتی است. این فوم از پرطرفدارترین فوم‌هایی است که به‌عنوان مواد اولیه در تولید فوم‌های بهداشتی و غیر سمی استفاده می‌شود. پس به‌هیچ‌وجه نگران آسیب جسمی و تنفسی از طرف این کفپوش‌ها نباشید.

تشک ورزشی استاندارد در تجهیز باشگاه رزمی

این تاتامی ها به تشک تاتامی فدراسیونی معروفند و بسیار مناسب برای تجهیز باشگاههای رزمی می باشند. بافت این تاتامی ها بسیار مقاوم و ضد ضربه است. این تشکهای فدراسیونی، بنا به قوانین استاندارد جهانی تولید شده و اندازه این تشکهای ورزشی، یک متر در یک متر است.تجهیز سالن ورزش رزمی

آیا کفپوش تاتامی مختص تجهیز باشگاه رزمی است؟

در نظر داشته باشید که کفپوش تاتامی صرفاً برای تجهیز باشگاه رزمی مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. تاتامی‌ها برای منازل، مهدکودک‌ها، پارک بازی کودکان و همچنین فضاهای باز دیگر مورداستفاده است و باید بهداشتی و طبق استاندارد وضع‌شده تولید شود.

کفپوش رزمی یا تاتامی، سطحی به وجود می‌آورد که نه خیلی نرم و قابل‌انعطاف و نه خیلی سفت‌وسخت است؛ زیرا این سطوح خیلی نرم یا خیلی سخت، به بدن ورزشکاران آسیب وارد می‌کند. با کفپوش تاتامی می‌توان تجهیز باشگاه رزمی را بارنگ‌های شاد انجام داد زیرا این کفپوش‌ها رنگ‌بندی های متنوعی دارد. برای علاقه‌مند نمودن کودکان به ورزش‌های رزمی، بهتر است تجهیز باشگاه رزمی، بارنگ‌های مهیج و زیبا مانند زرد و نارنجی یا آبی و قرمز انجام شود که قدرت و شادابی خاصی برای کودکان به همراه دارد.

کفپوش تاتامی نه‌تنها برای تجهیز باشگاه رزمی و دیگر موارد ذکرشده در بالا استفاده می‌شود بلکه برای تجهیز مکان‌های ورزشی مانند ورزش‌های صبحگاهی، مهدهای کودک و پارک‌های پیاده‌روی و … نیز به کار می‌رود. همچنین برای استفاده در اتاق حیوانات خانگی همچون سگ و گربه نیز خریداری می‌شود. بسیاری از افرادی که در خانه به ورزش می‌پردازند، از کفپوش تاتامی با اندازه ۵۰ در ۵۰ در کف اتاق استفاده می‌کنند تا افراد خانواده در هنگام ورزش، از آسیب‌دیدگی در امان باشند. به این تشکهای تاتامی مخصوص تجهیز باشگاه خانگی ، هوم جیم می گویند.

تاتامی باشگاه رزمی

کاربرد کفپوش تاتامی

به‌طور خلاصه کاربرد کفپوش‌ تاتامی به‌صورت زیر است:

  • کفپوش تاتامی برای تجهیز باشگاه رزمی در سالن‌های ورزش رزمی، جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی رزمی‌کاران.
  • گاهی برای کف سرویس بهداشتی از کفپوش‌های نرم تاتامی استفاده می‌کنند. تاتامی پوسیده نمی‌شود.
  • جهت تجهیز مهدکودک‌ها و خانه بازی و محل فرود زیر سرسره پلاستیکی کودک به‌عنوان ضربه‌گیر و برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی کودک به‌کاربرده می‌شود.
  • کفپوش تاتامی به‌عنوان جایگزین دیوارپوش مهدکودک نیز کاربرد دارد.
  • جهت تجهیز پارک‌های بازی و زمین‌های بازی، در فضای بسته نیز توجیه اقتصادی دارد.
  • گاهی برای ورزش ایروبیک و یوگا و حتی ژیمناستیک نیز از تاتامی استفاده می‌شود.
  • جهت تجهیز مکان نگهداری حیواناتی مانند گربه و سگ و دیگر حیوانات اهلی و خانگی نیز استفاده می‌شود.

تاتامی ورزشی

ویژگی‌های کفپوش‌های تاتامی استاندارد باشگاه رزمی و ورزشی:

تمامی خصوصیاتی که در زیر عنوان می‌شود، در مورد محصولاتی است که به‌صورت استاندارد تولید و به بازار عرضه می‌شود.

  • کفپوش‌های تجهیز باشگاه رزمی، دارای رنگ‌های متنوع و شادی است.
  • به دلیل استفاده از فوم EVA در مواد اولیه تاتامی، این کفپوش دارای عمر طولانی است. چنانچه در تولید این کفپوش‌ها از مواد بازیافتی استفاده شود، خیلی زود از بین می‌روند.
  • تاتامی فومی که در تجهیز باشگاه رزمی استفاده می‌شود، سبک و همچنین قابل‌حمل است.
  • هرگونه زبری، برآمدگی و فرورفتگی در این سطوح وجود ندارد.
  • این تاتامی‌ها دارای رنگ ثابت در مقابل آفتاب و اشعه یو وی و همچنین مواد شوینده است.
  • تاتامی‌های تجهیز باشگاه بدنسازی، دارای ابعاد مختلف و ضخامت‌های گوناگون می‌باشند.
  • کفپوش‌های تجهیز باشگاه رزمی، دارای خاصیت ارتجاعی و خاصیت کشسانی و برگشت‌پذیری مطلوب می‌باشد.
  • کیفیت بالای کفپوش تجهیز باشگاه رزمی باعث ایمنی رزمی‌کاران است. خاصیت برگشت‌پذیری این کفپوش‌ها مربوط به فرمولاسیون خاصی در ترکیب آن است. این فرمولاسیون از دو ماده به نام‌های علمی EVA – EPVM به وجود آمده است.
  • کفپوش‌های تاتامی دارای تراکم و چگالی بالایی است و ضد رطوبت و آب نیز می‌باشد.
  • این کفپوش‌ها معمولاً دارای گواهی بهداشت و استاندارد ورزشی است. ضد قارچ و میکروارگانیسم‌های دیگر تولید می‌شود.
  • کفپوش‌های تاتامی تجهیز باشگاه رزمی، دو رو عاج است و از لغزیدن و به زمین افتادن افراد جلوگیری می‌کند.
  • کفپوش تاتامی، خصوصیت ضربه‌گیری و خاصیت الاستیسیته بسیار خوبی دارد. به همین دلیل رزمی کاران در هنگام ورزش، آسیب نمیبینند.
  • نصب این کفپوش‌ها بسیار ساده است زیرا به‌صورت پازلی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به‌این‌ترتیب، می‌توان تکه‌های پازل را که بسیار محکم و مقاوم است، به هم فیکس نمود.
  • مسئولین شستشو و نظافت در باشگاه‌ها و اماکنی که تاتامی در آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توانند هرروز تاتامی‌ها را با آب شستشو دهند. البته شوینده‌های ملایم نیز اثر منفی بر روی بافت کفپوش تاتامی نخواهد گذاشت.

کفپوش های تاتامی نوین فوم در سراسر کشور از جمله تهران ، کرج ، اصفهان ، یاسوج ، سنندج ، یزذ ، شهرکرد ، شیراز ، اردبیل ، بابل ، رشت ، بندرعباس ، اهواز ، قم ، مشهد ، کرمانشاه ، کرمان ، کاشان و سایر نقاط و حتی در عراق ، آذربایجان ، افغانستان و سایر نقاط مورد استفاده قرار میگیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ابعاد و قیمت تاتامی ورزشی و رزمی و مشاوره و خرید کفپوش ورزشی مناسب با مشاورین نوین فوم تماس بگیرید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *